اَبَرپرستار بنکسی رکورد زد/ اختصاص عواید فروش به بخش درمان

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از یورونیوز، تازه‌ترین اثر بنکسی نقاش بریتانیایی با ثبت رکورد ۱۶.۷۵ میلیون پوندی (۱۹.۴۵ میلیون یورویی) برای آثار این هنرمند، روز سه‌شنبه در حراج لندن فروش رفت تا عواید حاصل از آن صرف کمک به خدمات بهداشت و درمان عمومی بریتانیا شود.

این اثر سیاه و سفید که «تغییردهنده بازی» (Game Changer) نام دارد، در ابتدا بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون پوند (۲.۹ تا ۴ میلیون یورو) قیمت خورده بود ولی سرانجام بیش از چهار برابر تخمین‌های اولیه در حراج کریستی فروخته شد.

رکورد پیشین آثار فروش رفته بنکسی متعلق به نقاشی شامپانزه‌ها با نام «پارلمان، تکامل معکوس» بود که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹.۹ میلیون پوند (حدود ۱۲ میلیون یورو) فروخته شد.

بنکسی در اثر «تغییردهنده بازی» پسر بچه‌ای را به تصویر کشیده که با رها کردن عروسک ابرقهرمان‌هایی مثل بتمن و اسپایدرمن در سبد اسباب‌بازی‌های خود، عروسک یک پرستار را در دست گرفته، پرستاری که ماسک بر چهره دارد و نمادی از ابرقهرمان مبارزه با بیماری کووید-۱۹ است.

بنکسی، نقاش ناشناس بریتانیایی، هنرمندی است که کارش را با رسم نقاشی‌های دیواری به وسیله اسپری‌ در ساختمان‌های نیمه‌کاره در بریستول بریتانیا آغاز کرد. این هنرمند بیشتر با نگاهی انتقادی به مسائل سیاسی و اجتماعی می‌پردازد، آثار او شهرتش را جهانی کرده است.

انتهای پیام/