برگزاری اختتامیه «فلسطین تنها نیست» مصادف با روز قدس | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۸

برگزاری اختتامیه «فلسطین تنها نیست» مصادف با روز قدس

مدیر بخش تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به تشریح فعالیت‌های این موسسه در سال 99 پرداخت و خبر از برگزاری نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» در سال جدید داد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر بخش تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره برگزاری مسابقه‌ای با موضوع «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در سال ۹۹ گفت: شروع سال گذشته با شیوع ویروس کرونا همراه بود اما ما توانستیم یک مسابقه در حوزه کارتون با موضوع «ما کرونا را شکست می‌دهیم» برگزار کنیم که اولین مسابقه کارتون با موضوع ویروس کرونا در دنیا بود. آثار خوب و ارزشمندی هم‌ دریافت کردیم و بخشی از این آثار در بیمارستان‌هایی که از بیماران مبتلا به کرونا نگهداری می‌کردند، پخش شد.

وی افزود: این اتفاق رخ نمی‌داد مگر با هم‌افزایی ۱۱ ارگان از جمله وزیر بهداشت و مجموعه‌های خصوصی. استقبال خوبی از این آثار شد به‌طوری که وقتی برای اولین‌بار کتاب این مسابقه در سایت بارگزاری شد، نزدیک به یک میلیون بازدید داشت.

شجاعی طباطبایی در رابطه با حمایت مکرون رئیس جمهور فرانسه از کاریکاتوریست‌هایی که به پیامبر اسلام توهین کرده بودند، اظهار کرد: ما در چند بخش که نام یکی از آن‌ها بخش پوستر «پیامبر مهربانی‌ها» بود آثار خوبی دریافت کردیم، اما باز هم‌ احساس کردیم باید اتفاق موثرتری صورت بگیرد. همان موقع مقام‌ معظم رهبری در بیاناتی به توهین مکرون‌ اشاره کردند و گفتند “آن‌ها می‌خواهند با این مسائل سازش کشورهای عربی با اسراییل را به حاشیه ببرند.” بر این اساس ما یک مسابقه با موضوع «فلسطین تنها نیست» در سه حوزه کارتون، کاریکاتور و پوستر پیش بردیم‌ که قصد داریم‌ نمایشگاه آثار این مسابقه و اعلام برندگان را در اردیبهشت امسال برگزار کنیم. همچنین اختتامیه جشنواره را ۱۳ اردیبهشت مصادف با روز قدس اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مسابقه به‌طور نمادین از چند چهره برتر در حوزه کارتون و کاریکاتور از کشورهای مختلف برای داوری بهره‌ گرفتیم.

این کاریکاتوریست با بیان اینکه ما اعتقاد داریم آثاری که در حوزه تجسمی ارائه می‌شوند باید دیده شوند، عنوان کرد: آثار تجسمی به شکل محصول‌محور بیشتر دیده می‌شوند، بنابراین سراغ تولید آثاری رفتیم که هم در زمینه هنر انقلاب و هم در زمینه هنر مدرن قابلیت تبدیل شدن به محصولاتی مثل موشن‌گرافیک‌ و پخش در فضای مجازی و رسانه ملی را داشتند و توانستیم ۳۲۰۰ ویدئو تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ما در سال گذشته سعی داشتیم نسبت به اتفاقات کشور واکنش نشان دهیم، بیان کرد: سال گذشته شهادت محسن فخری‌زاده را داشتیم که در آن‌ حوزه هم آثاری در قالب پوستر ارائه شد.

مدیر بخش تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به تشریح آثار نقاشی سال گذشته پرداخت و گفت: در قالب نقاشی تمرکز ما بیشتر روی هنرمندان مراکز استانی بود به طور مثال در ایام دهه فجر ما آثار خوبی در ابعاد بزرگ از هنرمندان در استان‌های دیگر داشتیم.

وی درباره اقتصاد هنر و سایت حوزه هنری توضیح داد: در موضوع ورود به بحث اقتصاد هنر ما سال گذشته بسیار تلاش کردیم ‌و امیدوارم در سال جدید ثمره دهد. سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی آماده شده است و ما امسال نمایشگاه‌هایی به صورت مجازی و حضوری خواهیم داشت. شرایطی را محیا می‌کنیم تا شاهد ارائه بیشتر آثار و حل مشکلات معیشتی هنرمندان کشورمان باشیم.

این هنرمند با بیان اینکه سعی کردیم نسبت به اتفاقات روز واکنش سریع داشته باشیم، توضیح داد: خلق اثر با موضوع «سردار دل‌ها» که آثار خوبی در این مورد چه در حوزه تندیس و سردیس و چه در حوزه نقاشی ارایه شد. به طور مثال در هفته دفاع مقدس ما هنر مفهومی و چیدمان را مورد نظر قرار دادیم. همچنین توانستیم با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران بسیاری از آثار را در فضای تبلیغات شهری ببینیم و با همکاری دوستان بخش فرهنگی و اجتماعی مترو و آثار در متروها به نمایش در آمد.

وی افزود: چند جلد کتاب هم‌ منتشر شد که مهم‌ترین آن‌ها مجموعه آثار نگارگری مذهبی، انقلابی و دینی بود که با کمک فرهنگستان هنر و دانشکده هنر استاد محمود فرشچیان منتشر شد.

شجاعی طباطبایی درباره نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» خاطر نشان کرد: امسال ما در هفته هنر انقلاب نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» را خواهیم داشت. با برنده‌ها مصاحبه کردیم‌ و چند فیلم‌ مستند ساخته شده است که در همان ایام پخش می‌شود. یکی از هنرمندان برگزیده ما هم از نوار غزه است که بسیار هنرمند مطرحی‌ در این حوزه است.

طباطبایی در پایان درباره بانک اطلاعاتی هنرمندان بیان کرد: یکی از مسایل مدنظر ما این است که بانک اطلاعی کاملی از هنرمندان خودمان داشته باشیم که از این طریق بتوانیم به تعامل بهتر و بیشتر با آن‌ها برسیم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000