«چجوری» مهارت‌های کاربردی روزمره را آموزش می‌دهد/ پخش مجدد از شبکه نسیم

پرهام عمرانی تهیه‌کننده و طراح برنامه «چجوری» که برای نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه مستند رفته‌است، درباره این برنامه به خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا توضیح داد: فصل اول این برنامه برای نوروز ۱۴۰۰ در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای است که عصرها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و در فرمی ماجراجویانه، مجری برنامه برای پاسخ به پرسش های خود به متخصصان مربوط مراجعه می‌کند و به این شکل مهارت‌های کاربردی مختلف در زندگی را به مخاطب آموزش می‌دهد.

وی درباره ایده ساخت این برنامه گفت: در جامعه سوال‌های مشترک زیادی هست که بسیاری از مردم پاسخ آن‌ها را نمی‌دانند و همین مساله گاهی نگرانی‌های زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند مانند مشکل گم کردن کارت ملی، گرفتن پاسپورت و سایر مشکلات روزمره‌ای که کسی راه پاسخ به آن‌ها را نمی‌داند و چه جایی بهتر از تلویزیون که مانند یک دانشگاه اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار دهد.

عمرانی درباره پخش فصل اول این برنامه در ایام‌ نوروز عنوان کرد: با توجه به فصل اول این برنامه و حال و هوای ایام نوروز، در فصل اول بیشتر به موضوع مهارت‌های مربوط به یک‌سری از خوردنی‌ و نوشیدنی‌ها پرداخته‌ایم و با پخش همین سه قسمت هم چه از سوی مخاطبان شبکه مستند و مخاطبان شبکه‌های مجازی بازخوردهای بسیار خوبی گرفته‌ایم.

این تهیه‌کننده با اشاره به پخش «چجوری» از شبکه مستند، درباره این شبکه بیان کرد: شبکه مستند یک شبکه مهم و فاخر در زمینه مستند است و مدیران این شبکه باید با تغییر دید و طرز تفکر خود و برنامه‌های درست، آن تصویر ذهنی بیشتر مردم راجع به مستند، که اغلب آن‌ را با موضوع حیات‌وحش و یا یک موضوع پیچیده تاریخی می‌دانند عوض کنند.

وی درباره پخش فصل دوم «چجوری» خبر داد: بلافاصله بعد از پخش فصل اول این برنامه در شبکه مستند، پخش همین سری در شبکه نسیم را شروع می‌کند و بعد از آن هم، با موضوع اصلی خود یعنی آموزش مهارت‌های مختلف به مخاطبان فصل دومش ساخته خواهد شد.

عمرانی در پایان با اشاره به ساخت این برنامه در شرایط کرونایی گفت: برنامه‌سازی در وسط خیابان، بین مردم و به دور از فضای استودیو در شرایط کرونایی کشور بسیار سخت است و تیم برنامه‌ساز ما و تمام برنامه‌هایی که به این سبک تولید می‌شوند واقعا کاری همانند جهاد انجام می‌دهند و هیچ‌چیز آن‌ها را به اندازه استقبال مخاطبان خوشحال نمی‌کند. من هم به عنوان تهیه‌کننده این برنامه از همه‌ عوامل به دلیل تلاششان و هم از مدیران شبکه مستند برای اعتمادشان تشکر می‌کنم.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/