تب تاک‌شوسازی با ستاره‌ها/ هیچ بازیگر زنی مجری نشد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۹
صبا گزارش می‌دهد؛

تب تاک‌شوسازی با ستاره‌ها/ هیچ بازیگر زنی مجری نشد!

در دور تازه مجری شدن ستاره‌های سینما و موسیقی، تاک‌شوهای اینترنتی بیشترین سهم را دارند و بازیگران زن هیچ سهمی ندارند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، حضور ستاره‌های سینما روی صندلی اجرا که از سال‌های ابتدای دهه ۹۰ با حضور رامبد جوان و مهران مدیری در شبکه نسیم آغاز شد، مدت‌ها در تلویزیون ادامه داشت.

در ماه‌های اخیر موج تازه‌ای از ستاره‌های سینما این بار همراه با اهالی موسیقی، برای مجری شدن به راه افتاده و مقصد اکثریت قریب به اتفاق این چهره‌ها، به جای تلویزیون، پلتفرم‌های آنلاین بوده است.

از شهاب حسینی تا بهرام رادان

شهاب حسینی نخستین چهره‌ای بود که در دور تازه مجری شدن ستاره‌ها، اجرای یک برنامه اینترنتی را به عهده گرفت. او پس از نزدیک به دو دهه، پشت میز گفتگوهای «همرفیق» نشست و میزبان چهره‌های مختلفی از دنیای هنر و ورزش، خصوصا سینما بود. حسینی با کارنامه‌ای که از اجرای «اکسیژن» آغاز شده است، پرسابقه‌ترین چهره این فهرست در امر اجراست.

بنیامین بهادری در دهه فجر سال ۹۹، اجرای ۷ قسمت برنامه را در پلتفرم روبیکا به عهده گرفت. این سومین تلاش بهادری برای اجرا به شمار می‌آید. او پیشتر ۲ بار با برنامه‌های «ماه ماه» و «تب تاب» برای اجرا خیز برداشته بود، اما یک بار به دلیل مخالفت معاون وقت سیما و بار دیگر به دلیلی نامشخص در نهایت مجری نشد.

فرزاد فرزین پس از تجربیاتی در حوزه بازیگری، اجرای ۵ قسمت برنامه «منو بشناس» را در پلتفرم روبیکا بر عهده گرفته است. نخستین قسمت این برنامه گفتگومحور، فردا ۴ فروردین ماه منتشر خواهد شد.

رضا صادقی اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه ۵ سیما را بر عهده گرفت و جایگزین امیرحسین صدیق شد که طرح نامش جنجال‌هایی را برانگیخته بود. صادقی با برنامه «نوروزترین نوروز»، برای اولین بار تجربه اجرا را به دست آورد. او تنها چهره این فهرست است که اجرا در تلویزیون را برگزیده و مجری برنامه‌ای اینترنتی نشده است.

محمدرضا گلزار مسابقه‌ای را با عنوان «هفت خان» در پلتفرم نماوا اجرا کرده است که انتشار آن از ۸ فروردین آغاز خواهد شد. این برنامه که با سبک و سیاق «برنده باش» ساخته می‌شود، به نظر می‌رسد تنها برنامه‌ای در این فهرست است که در قالب مسابقه به تولید می‌رسد؛ در حالی که اغلب برنامه‌های دیگر گفتگومحور هستند.

پژمان جمشیدی فوتبالیست سابق و بازیگر کنونی سینما و تلویزیون نیز مجری برنامه‌ای گفتگومحور با عنوان «پیش‌گو» شده است. پلتفرم نمایش‌دهنده این برنامه معرفی نشده، هرچند زمان انتشار آن، اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام شده است.

بهرام رادان و مصطفی زمانی دیگر ستاره‌های سینما هستند که گفته می‌شود اجرای ۲ برنامه اینترنتی را بر عهده گرفته‌اند. بنا بر خبرهای منتشر شده این ۲ برنامه در پلتفرم فیلیمو پخش خواهد شد، هرچند هنوز هیچ اطلاع‌رسانی رسمی از آن‌ها صورت نگرفته است.

برتری مطلق مردان و تاک‌شوها

نیمی از فهرست یادشده شامل شهاب حسینی، پژمان جمشیدی، بهرام رادان و مصطفی زمانی به عنوان بازیگر شناخته می‌شوند، هرچند در حوزه‌های دیگری مانند ورزش یا اجرا نیز سابقه دارند. بنیامین بهادری، فرزاد فرزین و رضا صادقی ۳ خواننده حاضر در این فهرست هستند. جالب آن که برنامه‌های این ۳ چهره اهل موسیقی، تجربیاتی محدود به شمار می‌آیند و طولانی‌ترین آن‌ها ۱۵ قسمت دارد.

محمدرضا گلزار تنها چهره‌ای است که ۲ حوزه بازیگری و خوانندگی را به طور جدی دنبال می‌کند و سابقه‌ای طولانی در هر دو حرفه دارد.

نکته قابل تأمل آن که همه این ۸ چهره، مرد هستند و مدت‌هاست که یک زن از میان اهالی سینما یا موسیقی، در جایگاه مجری برنامه‌ای تلویزیونی یا اینترنتی قرار نگرفته است. به روشنی مشخص نیست آیا ممیزی عامل این اتفاق بوده یا زنان سینماگر تمایلی به نشستن روی صندلی اجرا ندارند. در سال‌های اخیر آزاده صمدی تنها بازیگر زن شاخصی بوده که برای اجرا خیز برداشته، هرچند در آن زمان اجرای وی در برنامه «زابیواکا» با مخالفت معاونت فضای مجازی صداوسیما به سرانجام نرسید.

در میان برنامه‌هایی از این فهرست که به پخش رسیده‌اند یا در روزهای آتی منتشر می‌شوند، هیچ‌کدام متعلق به پلتفرم فیلیمو به عنوان پرمخاطب‌ترین پلتفرم بازار وی‌اودی‌ها نیست. اگرچه اخبار غیررسمی حاکی از انتشار ۲ برنامه در این پلتفرم است.

دست آخر آن که اغلب ستاره‌ها میزبانی تاک‌شو را تجربه کرده و خواهند کرد. در این میان مسابقه «هفت خان» محمدرضا گلزار، تنها برنامه‌ای است که گفتگومحور نخواهد بود. باید دید در نهایت کدام‌یک از این ستاره‌های محبوب موفقیت را در جایگاه مجری نیز تجربه خواهد کرد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است