«قوی شو» از گیلان آغاز شد/ آموزش مهاجرت معکوس به جوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
حانیه السادات آجودانی در گفتگو با صبا:

«قوی شو» از گیلان آغاز شد/ آموزش مهاجرت معکوس به جوانان

تهیه‌کننده برنامه «قوی شو» درباره اهداف این برنامه و رویکردهایی که دنبال می‌کند می‌گوید.

حانیه السادات آجودانی تهیه‌کننده برنامه «قوی شو» که ۲۸ و ۲۹ اسفند اولین و دومین قسمت آن پخش شد و سپس بقیه قسمت های آن ساعت ۱۰ صبح در قسمت های ۲۵ دقیقه‌ای روی آنتن شبکه آموزش می رود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این برنامه گفت: برنامه «قوی شو» یک برنامه مهارت و کارآفرینی است که در هر قسمت فرد کارآفرینی را معرفی می‌کنیم.

به گفته وی، فعلا در فصل اول در استان گیلان حضور داریم و کارآفرینان آنجا را معرفی خواهیم کرد.

وی درباره رویکردهای برنامه خاطرنشان کرد: برنامه «قوی شو» در حقیقت یک برنامه انگیزشی با رویکرد به تصویر کشیدن زندگی افراد موفق و کارآفرین است. این برنامه در کنار مبحث انگیزشی و کارآفرینی به فرهنگ بومی، گویش و حتی گردشگری که متاسفانه در حال فراموش شدن است، می‌پردازد. نگاه به زندگی ایرانی اسلامی و خانواده که باعث موفقیت یک فرد در کسب و کار می‌شود از مواردی‌ست که در «قوی شو» به آن پرداخته می‌شود. تنوع در لوکیشن به لحاظ رنگ آمیزی بصری و ایجاد برنامه‌ای آموزشی مهارتی یکی دیگر از رویکردهای این برنامه است.

آجودانی درباره تفاوت «قوی شو» با دیگر برنامه‌هایی که همین رویکرد را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: ما در این برنامه علاوه بر کارآفرینی، مهارت را هم آموزش می‌دهیم. اگر توجه کنید برنامه‌های دیگر فقط یک کارآفرین را معرفی می‌کنند و بعد تمام می‌شود اما اینجا مهارت او را هم نشان می‌دهیم تا مخاطب ببیند جوانان مستعد چگونه به روستاها مهاجرت کرده، کارآفرین شده‌اند و توانسته‌اند از این طریق جوانان دیگر را هم آموزش دهند.

به جوانان امید می‌دهیم که دست از تلاش نکشند

این تهیه‌کننده درباره دادن امید به جوانان خاطرنشان کرد: در این برنامه مهارت‌آموزی داریم و به جوانان امید می‌دهیم که دست از تلاش نکشند. می‌خواهیم به آنان مهاجرت معکوس را یادآور شویم که گاهی در شهرهای خودشان هم پتانسیل اشتغال وجود دارد و فقط به همت و انگیزه نیاز است، البته نمی گوییم سختی وجود ندارد، شروع هر کاری سختی خود را دارد تا به رونق برسد اما می‌شود با کم شروع کرد، درواقع کارآفرینانی هم که معرفی می‌کنیم خودشان هم توضیح می‌دهند که ما سختی کشیده‌ایم اما موفق شده و افراد دیگری را هم وارد کار کرده‌ایم.

اجودانی تصریح کرد: «قوی شو» یک مستند روایی است که نه مجری دارد و نه مهمان، کارآفرینان خودشان داستان زندگی و کارآفرینی‌شان را تعریف می‌کنند و نمی‌توان گفت که مهمان هستند. آن‌ها به محل کارشان می‌روند و توضیح می‌دهند که از کجا و با چه انگیزه‌ای شروع کرده‌اند و چگونه این کارگاه و شغل را به دست آورده‌اند.

چرا اول سراغ گیلان رفتیم؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره علت انتخاب استان گیلان به عنوان استان اول، خاطرنشان کرد: استان گیلان خیلی مستعد به شغل‌های مختلف مثل کشاورزی، دامداری و… است اما برنامه فقط به آنجا منحصر نیست و در فصل‌های بعدی به استان‌های دیگر هم سری می‌زنیم. احتمال دارد از قسمت هشتم یا نهم فصل اول نیز از استان گیلان بیرون آمده و حتی به تهران هم برویم.

طرح فصل دوم را هم داریم

این تهیه‌کننده درباره فصل دوم برنامه توضیح داد: در حال حاضر «قوی شو» در ۲ فصل تعریف شده است و برای ادامه آن باید دید گروه و شبکه چه تصمیمی می‌گیرند. سری دوم برنامه ممکن است در شهرهای مختلف و در سطح کشور باشد و مختص یک استان باقی نماند.

وی در پایان تاکید کرد: میلاد معتمدی‌فر دیگر تهیه‌کننده این برنامه است که خیلی برای کار زحمت کشیده است و کارگردانی «قوی شو» را هم برعهده دارند. اگر زحمات او و عوامل پرتلاش این برنامه نبود، شاید «قوی شو» به ثمر نمی‌نشست.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000