مشغول نوشتن فیلمنامه چهارمم هستم/ «آب بها» و ماجرای آزار دادن یک پیرزن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
محسن مهری دروی در گفتگو با صبا:

مشغول نوشتن فیلمنامه چهارمم هستم/ «آب بها» و ماجرای آزار دادن یک پیرزن

کارگردان فیلم کوتاه «آب بها» درباره داستان این فیلم و چالش‌هایی که حین ساخت با آن‌ها همراه بوده است، می‌گوید.

محسن مهری دروی کارگردان فیلم کوتاه «آب بها» که به تازگی در نخستین حضور بین‌المللی خود به سی‌امین دوره جشنواره «CINEQUEST» آمریکا که مورد تایید آکادمی اسکار است، راه یافته در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان این فیلم گفت: این فیلم درباره پیرزنی‌ست که با نوه‌اش در یک محله فقیرنشین زندگی می‌کنند و در مرحله از دست دادن شنوایی خود است. از طرفی دیگر چون نوه‌اش یک بیماری پوستی دارد، همسایه‌ها برای بیرون کردن او از محله استشهاد جمع می‌کنند اما اتفاقی رخ می‌دهد و به گونه‌ای ورق برمی‌گردد و همسایگان باید بهایی پرداخت کنند.

وی درباره حضور در جشنواره مورد تایید اسکار عنوان کرد: این اولین حضور جشنواره‌ای فیلم است و حتی در جشنواره‌های داخلی هم حضور نداشته است. برای حضور در جشنواره‌های دیگر هم ثبت‌نام کرده‌ایم اما هنوز پذیرفته شدنمان مشخص نیست.

کارگردان فیلم کوتاه «نوازنده» درباره فیلمبرداری این فیلم در دوران کرونا خاطرنشان کرد: این فیلم را اوایل دوران کرونا و آن زمان که هنوز تکلیف این بیماری مشخص نشده بود، ساختم ولی باز هم رعایت می‌کردیم، همه ماسک می‌زدیم و حتی غذا را هم از بیرون تهیه‌ نمی‌کردیم.

مهری دروی درباره چالش‌های ساخت این فیلم بیان کرد: ۲ فیلم قبلی من یعنی «زندگی لزج» و «نوازنده» در فضایی فانتزی و سوررئال ساخته شده بود و «آب بها» اولین کار رئال و اجتماعی‌ای بود که می‌ساختم. این موضوع برای من چالشی بود که ببینم می‌توانم از پس این فضا هم بر بیایم یا نه. بیشتر خود را به چالش کشیدم چون نحوه دکوپاژ و فیلمبرداری و… با دیگر فیلم‌هایم فرق می‌کند.

او ادامه داد: تعداد بازیگران این فیلم نسبت به کار قبلی خیلی بیشتر بود و کار شلوغی بود و این مساله برای من جدید و چالش برانگیز می‌شد، همچنین با کم‌ترین هزینه فیلم را در مدت کوتاهی تمام کردن هم چالش‌های دیگری بود.

کارگردان فیلم کوتاه «زندگی لزج» در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود اظهار کرد: مشغول نوشتن فیلمنامه کار چهارمم هستم که فیلم سوررئالِ عجیب و غرب ا‌ست و به فیلم‌های دیگرم اصلا ربطی ندارد. موضوع آن حول محور ۳۰ الی ۴۰ سال آینده می‌گذرد.

نازنین مفخم، ندا قربانیان، آویشن صدقی، دانیال حسینی، محمد رمضانی، مانی طربی، سید رضا رباط‌جزی و بازیگران کودک، تامیلا سربندی، نریمان علی لیواری، ملیسا طربی‌، یسنا نوری، ترنم ساعدی، آوین کولیوند در فیلم کوتاه «آب بها» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

عوامل تولید این فیلم کوتاه عبارتند از کارگردان: محسن مهری‌دروی، نویسندگان: محسن مهری‌دروی، محمدرضا تفرشی، مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل‌بیگی، صدابردار و صداگذار: مجید نجاتی، تدوین: سیامک سلیمانی، گریم: نوید فرحمرزی، مدیر تولید: ابوالفضل عزیزی، دستیار یک و برنامه‌ریز: محمود ناقل، طراح صحنه: مسعود اوسطی، طراح لباس: سوفیا شکری، منشی صحنه: الناز میرزا، دستیار دوم کارگردان: علی قانعی، دستیار تولید: امیر امانخانی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، ساخت تیزر: حامد بتولی، طراح پوستر: محمد موحد نیا، استوری برد: احسان ندرخانی، عکس و فیلم پشت صحنه: حسین بیگی، تهیه‌کنندگان: معین تک‌روستا و علیرضا رحیم‌زاده.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است