«انگل» از کره‌جنوبی به آکادمی اسکار معرفی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۹

«انگل» از کره‌جنوبی به آکادمی اسکار معرفی شد

شورای فیلم کره‌جنوبی، فیلم کمدی «انگل» به کارگردانی بونگ جون‌-هو را به عنوان نماینده سینمای این کشور برای رقابت در نود و دومین دوره مراسم جوایز اسکار در سال 2020 برگزید.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم «انگل – Parasite»  به کارگردانی بونگ جون‌-هو به عنوان نماینده کشور کره‌جنوبی برای رقابت در بخش بهترین فیلم بلند خارجی اسکار سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

«انگل» امسال توانست نخل طلای فستیوال بین‌المللی فیلم کن را از آن خود کند. این کمدی سیاه دومین حضور بونگ جون-هو را در رقابت‌های اسکار فراهم کرده است. در سال ۲۰۰۶ نیز دیگر فیلم او یعنی «مادر»، از سوی شورای فیلم کره «KOFIC» به عنوان نماینده سینمای کره‌جنوبی به آکادمی اسکار معرفی شده بود که البته به لیست نهایی بهترین فیلم‌های خارجی آن سال راه پیدا نکرد.

فیلم «انگل» درباره راننده بیکار و بی‌پولی به نام کیم و خانواده‌اش است که رویای زندگی تجملی در سر دارند و اوضاع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که دست سرنوشت، زندگی آن‌ها را با خانواده ثروتمندی گره می‌زند.

بسیاری از منتقدان این فیلم را ستوده‌اند و آن را بهترین اثر جون-هو تا به امروز می‌دانند.«انگل» قرار است اکران خود در آمریکای شمالی را از روز ۱۱ اکتبر و پیش از شروع فصل جوایز سینمایی در نیویورک و لس‌آنجلس آغاز کند. این فیلم در کره‌جنوبی گیشه‌ای موفق داشت و بیش از ۷۱ میلیون دلار فروخت.

«انگل» از میان ۸ فیلم راه یافته به دور نهایی و با رای گروهی از داوران و کارشناسان کره‌ای برای اسکار سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است. سینمای کره‌جنوبی تا کنون هرگز موفق به راه یابی به لیست نهایی بهترین فیلم‌های خارجی آکادمی اسکار نشده است.

نود و دومین دوره مراسم اسکار ۹ فوریه سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است