کنسرت می‌خواهید به کیش بروید/ موسیقی فقط «پاپ»! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۰
صبا گزارش می‌دهد؛

کنسرت می‌خواهید به کیش بروید/ موسیقی فقط «پاپ»!

با آغاز سال جدید همچنان خبری از برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف ایران نیست و جزیره کیش تنها میزبان علاقه‌مندان است.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، هر ساله با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی اطلاع‌رسانی‌های فراوانی در سراسر کشور مبنی بر برپایی کنسرت‌های موسیقی و جُنگ‌های شادی دیده می‌شد؛ برنامه‌هایی که یک سال است در تهران و دیگر شهر‌های کشور مُهر تعطیلی بر آن‌ها خورده است البته همه شهر‌های کشور جز جزیره کیش.

جزیره کیش به عنوان یکی از جزایز استان هرمزگان، مدتی است میزبان خوانندگان پاپ برای برگزاری کنسرت‌هایشان است ولی دیگر اهالی موسیقی همچون نواحی و سنتی به فراموشی سپرده‌ شده اند.

به طور مثال رضا بهرام ۲۹ اسفند، جنگ شادی حسن ریوندی ۲۹ اسفند، کنسرت محسن ابراهیم‌زاده ۳۰ اسفند، اجرای زنده مسعود صادقلو یک فروردین و تمدید جنگ شادی حسن ریوندی در یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برنامه‌های درحال حاضر و آینده جزیره کیش است.

البته درِ جزیره کیش تنها برای اجرای کنسرت باز نیست و جشنواره‌های موسیقی نیز برای برگزاری دوره‌های خود آن‌جا را انتخاب می‌کنند.

همانطور که در ۲ ماه آخر سال مشاهده کردیم جزیره کیش میزبان اولین دوره جشنواره بین‌المللی نی‌انبان بود و اجراکنندگانی را از سراسر دنیا پذیرفت اما جشنواره موسیقی فجر در تهران که بلافاصله پس از برگزاری حضوری جشنواره ملی فیلم فجر، برپا شد، رنگ صحنه را به خود ندید و مخاطبان را از پشت صفحه مانیتور فرا می‌خواند.

حتی با آغاز سال جدید نیز همچنان تمهیداتی برای برگزاری جشنواره‌های حضوری در تهران دیده نشده و جشنواره موسیقی جوان هم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جمیع این اتفاقات نشان از این دارد که جزیره کیش تنها جایی است که مجوز اجراهای حضوری برای خوانندگان ایرانی را دارد و نامه نگاری سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فعلا تاثیری نداشته است. وی پس از یک سال تعطیلی به یاد کنسرت‌های موسیقی افتاد و در روزهای پایانی سال به نامه‌نگاری برای تجدیدنظر گروه‌بندی مشاغل و سالن‌های موسیقی و قرارگیری آن‌ها در گروه شغلی ۲ اقدام کرد.

متولی امور هنری در حالی حداقل تلاش خود را کرد که اغلب خوانندگان، نوازندگان، رهبران کنسرت و… روزهای سخت کرونایی و اقتصادی‌شان را با برگزاری کلاس‌های مجازی می‌گذرانند و عده‌ای نیز با فروش آلبوم‌هایشان این ضرر و زیان را جبران می‌کنند به طوری که در ماه پایانی سال شاهد فروش آلبوم سه خواننده پاپ یعنی رضا صادقی، علی یاسینی و آرش و مسیح بودیم؛ فروشی که اغلب با دانلودهای غیرمجاز به بن بست می رسد و موفقیت زیادی را در پی ندارد.

حال باید دید با شروع سال جدید، اجرای کنسرت‌ها به چه سمتی خواهد رفت؛ آیا قیمت بلیت کنسرت‌ها هم همچون سینما افزایش خواهد داشت؟ آیا کنسرتی در تهران روی صحنه می‌رود؟ آیا ایران فقط کیش است؟

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است