ویترین «پروین بهمنی» در موزه موسیقی ایران ایجاد شد

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت آيين افتتاحيه ويترين «پروين بهمنی» در بخش تالار مشاهير فرهنگ و هنر و موسيقي موزه موسيقي ايران سه شنبه 26 اسفند با حضور علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) و دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند استاد در موزه موسيقي ايران برگزار شد.

این رویداد با پيشنهاد و همكاري شورای جهاني موزه ها(ايكوم) و بخش ايكوم ايران و موزه موسيقي ايران اجرایی شده‌است.

دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند پروین بهمنی درباره این رویداد گفته است: در اين ويترين بخشي از تنديس‌های ملی و بين المللي و آثار و اسناد و كتاب و نشان هاي پروين بهمنی قرار داده‌شده و در موزه ثبت و نگهداري مي‌شود.

آيين افتتاحيه ويترين موزه «پروين بهمني» در موزه موسيقي ايران به علت رعايت پروتكل هاي بهداشتي مرتبط با كرونا با حضور تعداد محدودي مديران مربوطه و استادان و اصحاب رسانه برگزارشد. هم‌چنین در این مراسم لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت به استاد پروین بهمنی تقدیم شد.

استاد پروین بهمنی سال 1328 در شیراز متولد شد. او فارغ التحصیل دانشسرای تربیت معلم بوده و خواننده و پژوهشگر فرهنگ قشقایی است. مدتی نزد اساتیدی چون محمد حسین کیانی، حبیب خان‌گرگین، غلامرضا خان‌بهمنی و محمد قلی خورشید موسیقی اصیل را آموخت. سپس به تهران رفت و مدتی نزد هنگامه اخوان مشغول یادگیری دستگاه شور شد. پس از آن به ایتالیا رفت و دو سال آنجا ساکن بود.

استاد پروین بهمنی به‌عنوان یکی از 6 بانوی موسیقی کشور شناخته‌شده و مقام بانوی برگزیده فرهنگی ترکان جهان را از آن خود کرده‌است. هم چنین مدرک افتخاری دانشگاه آتاتورک نیز به او اهدا شده‌است.

انتهای پیام/