ویترین «پروین بهمنی» در موزه موسیقی ایران ایجاد شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶

ویترین «پروین بهمنی» در موزه موسیقی ایران ایجاد شد

ويترين موزه «پروين بهمني» در موزه موسيقی ايران راه اندازی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت آیین افتتاحیه ویترین «پروین بهمنی» در بخش تالار مشاهیر فرهنگ و هنر و موسیقی موزه موسیقی ایران سه شنبه ۲۶ اسفند با حضور علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) و دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند استاد در موزه موسیقی ایران برگزار شد.

این رویداد با پیشنهاد و همکاری شورای جهانی موزه ها(ایکوم) و بخش ایکوم ایران و موزه موسیقی ایران اجرایی شده‌است.

دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند پروین بهمنی درباره این رویداد گفته است: در این ویترین بخشی از تندیس‌های ملی و بین المللی و آثار و اسناد و کتاب و نشان های پروین بهمنی قرار داده‌شده و در موزه ثبت و نگهداری می‌شود.

آیین افتتاحیه ویترین موزه «پروین بهمنی» در موزه موسیقی ایران به علت رعایت پروتکل های بهداشتی مرتبط با کرونا با حضور تعداد محدودی مدیران مربوطه و استادان و اصحاب رسانه برگزارشد. هم‌چنین در این مراسم لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت به استاد پروین بهمنی تقدیم شد.

استاد پروین بهمنی سال ۱۳۲۸ در شیراز متولد شد. او فارغ التحصیل دانشسرای تربیت معلم بوده و خواننده و پژوهشگر فرهنگ قشقایی است. مدتی نزد اساتیدی چون محمد حسین کیانی، حبیب خان‌گرگین، غلامرضا خان‌بهمنی و محمد قلی خورشید موسیقی اصیل را آموخت. سپس به تهران رفت و مدتی نزد هنگامه اخوان مشغول یادگیری دستگاه شور شد. پس از آن به ایتالیا رفت و دو سال آنجا ساکن بود.

استاد پروین بهمنی به‌عنوان یکی از ۶ بانوی موسیقی کشور شناخته‌شده و مقام بانوی برگزیده فرهنگی ترکان جهان را از آن خود کرده‌است. هم چنین مدرک افتخاری دانشگاه آتاتورک نیز به او اهدا شده‌است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است