ادامه حواشی اکران نوروز/ پای فیلم‌های فرحبخش و رنجکشان به میان آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰
صبا گزارش می‌دهد؛

ادامه حواشی اکران نوروز/ پای فیلم‌های فرحبخش و رنجکشان به میان آمد

حواشی انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی 1400 همچنان به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، دوشنبه ۲۵ اسفند ماه ساعتی پس از تکمیل فهرست فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۰، منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما در صفحه توییتر خود نوشت: اگر سینماگر مستقل باشى و رفیقى در شوراى صنفى نداشته باشى، اهل باندبازى نباشى، ارگانى نباشى و…، با حداقل‌ها فیلم شریف بسازى و یک ماه پیش تقاضاى اکران عید را داشته باشى، حتى اسمت را در شوراى صنفى نمى‌آورند و سینمادارها بدون دیدن فیلم مى‌گویند «نفروشه»! شرم‌آور است. تا کى آقایان شوراى صنفى، سینمادارهاى ارگانى باید در لجنزار مافیاى اکران بغلتید؟ البته دیگر از لجنزار گذشته، اسم دیگرى دارد که بوى متعفن آن کل سینما را برداشت، شرم باد شرم.

حکمت کارگردان فیلم سینمایی «بندربند» که با این فیلم در چند جشنواره بین‌المللی حاضر بوده است، درخواست نمایش نوروزی این فیلم را داده بود که به سرانجام نرسید.

در پاسخ به اظهارنظر وی، مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش ضمن تکذیب ادعای مطرح نشدن نام این فیلم در شورا گفت: فیلم خانم حکمت ۲ رای آورد و این دو نفر هم جدا پای رای خود ایستادگی کردند، اما نهایتا در شورا رای کافی را نیاورد.

منیژه حکمت به جوابیه شایسته پاسخ داد و در این باره نوشت: برای اولین بار در تاریخ شورای صنفی نمایش است که اول فیلمی برای اکران اعلام می‌شود و بعد تازه آن فیلم بازبینی شده و پروانه می‌گیرد!

وی خطاب به سخنگوی شورای صنفی ادامه داد: در ضمن اسم سرمایه‌گذاران این فیلم‌ها را هم اعلام بفرمایید، دم خروس خیلى بیرون مى‌زند!

به نظر می‌رسد اشاره وی درباره اخذ پروانه نمایش بعد از اعلام اکران، به فیلم سینمایی «تک‌خال» به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش است که نام قبلی آن «خروس بی‌محل» بود و تا پیش از اعلام اکران، خبری رسمی درباره آن منتشر نشده بود. البته گفته می شود این فیلم در جلسه چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه شورای بازبینی سازمان سینمایی، پروانه نمایش دریافت کرده است.

اشاره منیژه حکمت به سرمایه‌گذاران فیلم‌ها نیز به سرمایه‌گذاری صادق رنجکشان روی دو فیلم «خون شد» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و «هفته‌ای یک بار آدم باش» به تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر بازمی‌گردد که ۲ فیلم از ۵ فیلم بسته اکران نوروزی ۱۴۰۰ را شامل می‌شود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است