برای اکران انیمیشن «لوپتو» عجله نداریم/ احیای یک واژه ایرانی در حال فراموشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
محمدحسین صادقی در گفتگو با صبا:

برای اکران انیمیشن «لوپتو» عجله نداریم/ احیای یک واژه ایرانی در حال فراموشی

انیمیشن سینمایی «لوپتو» داستان یک روانشناس را روایت می‌کند که بیماران خود را با ساخت اسباب‌بازی درمان می‌کند.

محمدحسین صادقی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری که به تازگی پروانه نمایش خود را دریافت کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا توضیح داد: «لوپتو» یک انیمیشن سینمایی کمدی-موزیکال برای کودک و نوجوان است که در موسسه «فرا سوی ابعاد» شهر کرمان تولید و از بهمن سال ۹۸ آماده پخش شده‌است اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران آن تا به امروز صورت نگرفته‌است.

وی درباره روند ساخت «لوپتو» بیان کرد: ایده و فیلمنامه این اثر محصول کارگروه طرح و ایده موسسه «فراسوی ابعاد» است و روند ساخت این فیلم از زمان طرح ایده تا اتمام تولید حدود ۳۰ ماه به درازا کشید و سرانجام در بهمن سال ۹۸ آماده پخش شد.

صادقی درباره موضوع این انیمیشن سینمایی اظهار کرد: داستان فیلم در مورد یک دکتر روانشناس است که بیماران خود را با روش ساخت اسباب‌بازی درمان می‌کند و محصول این روش درمان، ساخت اسباب‌بازی‌هایی خاص و متفاوت است که بین کودکان بسیار محبوب هستند. داستان این فیلم در یک آسایشگاه و کارگاه ساخت اسباب‌بازی است و اتفاقاتی که در آنجا صورت می‌گیرد.

تهیه‌کننده این اثر در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباه عنوان «لوپتو» گفت: این اثر در شهر کرمان تولید شده‌است و «لوپتو» یک واژه در لهجه کرمانی به معنای اسباب‌بازی و عروسک دست‌ساز است. در این اثر هم نام برند اسباب‌بازی‌های کارگاه این دکتر روانشناس «لوپتو» است در واقع قصد ما از انتخاب این نام، احیای یک نام اصیل ایرانی و قدیمی رو به فراموشی بود.

وی در پایان درباره اکران «لوپتو» عنوان کرد: تمام سعی ما تولید یک محصول باکیفیت برای اکران در سینماها و مخاطب کودک و نوجوان بود اما در حال حاضر اولویت ما حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان است به همین علت تا حل شدن شیوع ویروس کرونا برای اکران این اثر صبر خواهیم کرد.

در خلاصه داستان این انیمیشن بلند سینمایی آمده است: آقای کمالی صاحب یک آسایشگاه است که با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیماران خود ، آن‌ها را درمان می‌کند. اسباب بازی‌های ساخته شده توسط بیماران چون خلاقانه‌اند، بین کودکان محبوبیت زیادی دارند. به دلایلی کارگاه اسباب بازی تعطیل می‌شود. حال بیماران وخیم و آقای کمالی بسیار ناامید و غمگین می‌شود فرشته‌ای که به آدم‌های غمگین و ناامید، امید می‌دهد، سعی در حل مشکلات و بازگشایی آسایشگاه اسباب بازی دارد.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است