«پرندگان» دافته دوموریه را سه‌بعدی بشنوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۷

«پرندگان» دافته دوموریه را سه‌بعدی بشنوید

رادیو برای اولین بار کتاب گویای سه بُعدی را با اثر «پرندگان» دافنه دوموریه برای پخش نوروزی تدارک دیده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی ایران صدا، مهدی شاملو مدیر ایران‌صدا و چندرسانه‌ای رادیو با توجه به انتشار اولین کتاب گویای بلند سه‌بُعدی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های روز همیشه دغدغه ایران صدا است تا به این واسطه موجب اثربخشی بیشتر در تولید محتوا شود. در همین راستا ایران‌صدا در ادامه تولیدات سه‌بعدی خود برای اولین بارموفق شده که تولید صوتی کتاب‌های گویای بلند را در دستور کارخود قرار دهد. رمان سه‌بعدی «پرندگان» اثر دافنه دو موریه هدیه نوروزی ایران‌صدا به شنوندگانش است.

هدی فلاح، تهیه‌کننده و راوی این اثر نیز تأکید کرد: برخلاف تولیدات قبلی سه بعدی ایران صدا، در این اثر اقتباس شنیداری برای تولید اثر سه بعدی انجام نشده و از نظر متنی، این روایت هیچ فرقی با متن‌های معمول تولید شده در پایگاه کتاب گویا ندارد. اما در تولید و کارگردانی اثر تلاش شده مخاطب مانند قبل خود را به جای شخصیت اصلی قرار دهد. این مساله باعث می‌شود مخاطب تمام هیجان‌ها و ترس‌های شخصیت اصلی را بدون واسطه درک کند، تجربه‌ای منحصر به فرد، انگار  وارد تونل وحشت شده است.

کارگردانی، روایت و تهیه‌کنندگی این اثر برعهده هدی فلاح و اقتباس شنیداری آن‌را فاطمه کاظمی و مریم فتحی عهده‌دار بوده‌اند. اولین اقتباس سینمایی موفق این اثر قبلاً توسط آلفردهیچکاک صورت گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند پرندگان را از طریق اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

تولید این اثر که ۶ ماه به طول انجامیده، داستان جزیره‌ای است که به دلیل تغییر اقلیم، ناگهان مورد هجوم پرندگان قرار می‌گیرد، شهر کاملاً نابود می‌شود و همین امر سبب می‌شود که شخصیت اصلی داستان به آدم بی‌پناه و تنها تبدیل شود

علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب گویا می‌توانند نرم‌افزار تلفن همراه ایران‌صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است