بررسی رفتار کاربران ایرانی در «جزیره سرگردانی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
معرفی کتاب؛

بررسی رفتار کاربران ایرانی در «جزیره سرگردانی»

کتاب «جزیره سرگردانی» نوشته حسین کرمانی از سوی انتشارات لوگوس به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «جزیره سرگردانی» نوشته حسین کرمانی با مقدمه هادی خانیکی از سوی انتشارات لوگوس منتشر شد.

هادی خانیکی در مقدمه این کتاب با عنوان دو دنیای «تماشایی» و «تنهایی» نوشته است: «سالهاست که فناوری‌های نوین ارتباطی انسان و جامعه را به زندگی جدیدی کشانده‌اند که کیفیت و کمیت آن از هر نظر با دوره‌های پیشین متفاوت شده‌‍اند. فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سیاست در مقیاس‌های جهانی و محلی دیگر در امتداد روندهای گذشته نیستند و هر زمان، در هر مکان با جلوه‌های تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند. تحولات عینی در ساحت‌های مختلاف حیات فردی و اجتماعی، یعنی ورود به عصر اطالعات و ارتباطات و پیدایش و گسترش «جامعە شبکه‌ای» شرایط ذهنی متفاوتی به وجود آورده است که باید آن را در یک چرخش پارادایمی فهمید.»

«جزیره سرگردانی» تلاشی است برای شناخت دنیای کاربران ایرانی رسانه‌های اجتماعی؛ دنیایی که علی‌رغم اهمیت و نقش‌اش در تحول ساختارهای کلان و تغییر کردارهای خرد در ایران تاکنون ناشناخته مانده است. این کتاب با تمرکز بر سه رسانه اجتماعی مهم در ایران – تلگرام، توئیتر و فیسبوک – نشان می‌دهد که کاربران این رسانه‌‎ها در دوره‌های زمانی مختلف چه کسانی بوده‌اند و چگونه از این رسانه‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

حسین کرمانی از رابطه استفاده از فیسبوک با مشارکت سیاسی تا ابعاد و پیامدهای تولید روایت‌های شبکه‌ای در توئیتر را واکاوی می‌کند تا هم مشخص کند استفاده از رسانه‌های اجتماعی در طول زمان چگونه در ایران دستخوش تغییر شد و هم نشان دهد کاربران، چگونه و با چه سازوکارهایی تلاش کرده‌اند رسانه‌های اجتماعی را در خدمت اهداف خود به کار گیرند.

این کتاب برای محققان حوزه‌های مختلف به‌ویژه علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی و همه علاقه‌مندان به رسانه‌های اجتماعی مفید خواهد بود.

کتاب «جزیره سرگردانی» با عنوان فرعی «مطالعات کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایران» در نوبت چاپ اول در ۳۰۳ صفحه و قیمت ۷۵۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است