مقایسه تلویزیون‌های معمولی و هوشمند/ تلویزیون هوشمند زودتر خراب می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۲

مقایسه تلویزیون‌های معمولی و هوشمند/ تلویزیون هوشمند زودتر خراب می‌شود؟

در این گزارش به مقایسه تلویزیون‌های معمولی و هوشمند پرداخته و به پرسش آیا تلویزیون هوشمند زودتر خراب می‌شود یا خیر پاسخ می‌دهیم.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، اگر برای خرید تلویزیون به فروشگاه‌های متعدد مراجعه کنید، یکی از اولین پیشنهادات فروشنده به شما تلویزیون هوشمند خواهد بود. تلویزیون‌های هوشمند، مانند یک کامپیوتر بزرگ هستند زیرا، دارای سیستم عامل بوده و قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارند. این ویژگی در تلویزیون‌های معمولی وجود ندارد و کاربر امکان وبگردی و استفاده از اپلیکیشن‌های خاصی مانند نتفلیکس را ندارد.

همین موضوع باعث می‌شود، تلویزیون‌های معمولی بسیار ارزان‌تر از تلویزیون‌‌های هوشمند باشند. برخی از کاربران عقیده دارند، تلویزیون‌های هوشمند ارزش پرداخت پول اضافی را ندارند. عده‌ای از کاربران نیز، از تلویزیون‌های هوشمند و امکاناتی که ارائه می‌کنند بسیار راضی هستند. در ادامه به مقایسه تلویزیون‌های معمولی و هوشمند پرداخته و به پرسش آیا تلویزیون هوشمند زودتر خراب میشود یا خیر پاسخ می‌دهیم.

آشنایی با جعبه جادویی هوشمند و امکاناتی که ارائه می‌دهد!

تلویزیون هوشمند، که به نام smart tv هم شناخته می‌شود یک کامپیوتر در قالب تلویزیون معمولی بوده و برای سرویس‌های متنوعی که ارائه می‌کند، به اینترنت پرسرعت نیاز دارد.

تکنولوژی به کار رفته در smart tv، به کاربر اجازه نصب نرم افزار، امکان بازدید از صفحات وب و حتی امکان اجرای بازی را می‌دهد. با استفاده از تلویزیون هوشمند می‌توان، به طور آنلاین ویدیو و تصاویر را تماشا کرد و حتی به شبکه‌های اجتماعی متصل شد.

Smart tv قابلیت اتصال به وبکم را نیز دارد و می‌تواند وضعیت هوا را نیز پیش بینی کند. همچنین با استفاده از ویژگی time shifting، کاربر می‌تواند برنامه‌ای که در ساعت اصلی و یا پخش زنده موفق به دیدن آن نشده است را، در زمانیکه فرصت دارد تماشا کند. علاوه بر این، امکان کنترل تلویزیون هوشمند با استفاده از دستورات صوتی وجود دارد. یعنی می‌توانید کار‌هایی مانند عوض کردن کانال و راه اندازی تلویزیون را، با استفاده از صدای خود انجام دهید.

تلویزیون هوشمند VS تلویزیون معمولی

هنگام خرید تلویزیون، اغلب مشتری‌ها می‌خواهند smart tv را در برابر تلویزیون معمولی قرار داده و این دو را با یکدیگر مقایسه کنند. به شما گفتیم که هر تلویزیونی که بتواند به اینترنت متصل شده، در صفحات وب جست و جو کرده و امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را فراهم کند در گروه تلویزیون‌های هوشمند یا smart tv قرار می‌گیرد. ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی که تلویزیون هوشمند ارائه می‌کند، باعث تعامل دو طرفه با شما می‌شود. این در حالیست که با تلویزیون معمولی، تعاملی یک طرفه وجود دارد و شما اطلاعاتی مشخص از آن دریافت می‌کنید.

همچنین در حال حاضر تلویزیون‌های معمولی، قیمت خرید به صرفه و پایین‌تری نسبت به smart tv دارند.

آیا تلویزیون های با تکنولوژی اینترنتی زودتر خراب میشود؟

برخی از کاربران گمان می‌کنند که، امکان از کار افتادن و خرابی در تلویزیون هوشمند، بسیار بیشتر از تلویزیون‌های معمولی است. باید این نکته را در نظر گرفت که، تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون‌های هوشمند، مانند گوشی هوشمند و کامپیوتر بوده و امکان هنگ کردن و حتی هک شدن تلویزیون وجود دارد. با توجه به اینکه حداقل قیمت تلویزیون هوشمند در حدود ۱۵ میلیون تومان است، بهتر است در هنگام خرابی دستگاه از خدمات تعمیر تخصصی تلویزیون در محل استفاده کرد؛ تا از انتقال دستگاه به تعمیرگاه و صدماتی که ممکن است در حین جابه جایی ببیند جلوگیری کرد.

اگر استفاده زیادی از تلویزیون‌ هوشمند دارید، باید بدانید که این دستگاه در صورت استفاده زیاد و مکرر، عمر مفیدی در حدود ۷ سال خواهد داشت. اما اگر استفاده چندانی از دستگاه ندارید و یا تنظیمات دستگاه را در روشنایی کم قرار داده‌اید، به احتمال زیاد مدت بیشتری از دستگاه استفاده خواهید کرد.

آیا میتوان از تلویزیون معمولی مانند تلویزیون هوشمند استفاده کرد؟

قیمت تلویزیون‌های اسمارت، روز به روز در حال افزایش است، به همین دلیل اغلب کاربران امکان تعویض و خرید یک تلویزیون هوشمند را ندارند. اگر شما هم در خانه تلویزیون معمولی دارید و به دلیل قیمت بالای smart tv موفق به تعویض آن نشدید، می‌توانید با استفاده از دستگاه smart tv box تلویزیون معمولی خود را، با هزینه‌ای معقول و مناسب به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید.

به کدام تعمیرکار اعتماد کنیم؟

نقش و حضور تلویزیون در زندگی روزمره مان به قدری پررنگ است که خرابی آن جز مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. با توجه به قیمت بالای دستگاه و هزینه تعویض قطعات آن و گاه کمیاب بودن برخی از قطعات٬ پر واضح است که تعمیر تلویزیون بدون داشتن دانش تخصصی٬ کاری غیرمنطقی و غیر اصولی است و ممکن است منجر به هزینه ای گزاف و یا حتی تعویض کل دستگاه شود.

از طرفی پیدا کردن تعمیرکار مجرب تلویزیون و اعتماد کردن به آن نیز کار ساده ای نیست، بعضی تعمیرکاران تلویزیون به سیستم و ساختار تلویزیون های جدید و اسمارت آشنایی لازم را ندارند یا حتی هر گونه برندی را تعمیر می کنند بدون آنکه با ساختار تلویزیون های آن برند آشنا باشند. عده‌ای دیگر نیز از قطعات بی کیفیت، برای عیب یابی دستگاه استفاده کرده و هیچ مسئولیتی را با ظاهر شدن دوباره مشکل، در مدت کوتاهی پس از تعمیر قبول نکرده و گارانتی برای خدمات خود ارائه نمی‌دهند. می‌توان برای تعمیر تلویزیون، از تعمیرگاه‌های شناخته شده و آنلاینی که خدماتشان شامل گارانتی نیز می‌شود استفاده کرد و بدون مراجعه به تعمیرگاه و رفت آمد دستگاه را به سرعت عیب یابی و تعمیر کرد.

یک نظر

  • یکی از بهترین سرویس هایی که برای دیدن شبکه های تلوزیونی از طریق اینترنت میشه روی تلوزیون هوشمند استفاده کرد اپلیکیشن sibiptv هستش که به راحتی میشه شبکه های نتفلیکس و ورزشی رو باهاش دید . پیشنهاد میکنم حتما روی تلوزیون هوشمندتون استفاده کنید ازش .