«آخر هفته» جایزه طلایی بهترین فیلم بخش آسیایی جشنواره هنگ کنگ را گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰

«آخر هفته» جایزه طلایی بهترین فیلم بخش آسیایی جشنواره هنگ کنگ را گرفت

فیلم کوتاه «آخر هفته» در جشنواره بین المللی هنگ کنگ جایزه طلایی بهترین فیلم کوتاه بخش آسیایی را از آن خود کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فیلم، «آخر هفته» عنوان اولین فیلم آریو متوقع است که در بخش رقابتی بیست و ششمین جشنواره‌ بین‌المللی هنگ کنگ ifva awards2021)) از میان ده فیلم فینالیست، جایزه طلایی بهترین فیلم کوتاه داستانی در بخش آسیایی را از آن خود کرد.

همچنین فیلم‌های کوتاه «ملاقات»، «تابوت‌ساز» و «جهان مینا» به عنوان دیگر نمایندگان سینمای ایران در این جشنواره با دیگر آثار از سراسر جهان به رقابت پرداختند و با تحسین منتقدان جشنواره نیز روبرو شدند.

اختتامیه این دوره از جشنواره که یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی هنگ کنگ و با حمایت سازمان هنری این کشور اداره می‌شود، مارس ۲۰۲۱ همزمان با نیمه اسفند ماه سال جاری برگزار شد.

بازیگران فیلم کوتاه «آخر هفته» فردین قادری، مصطفی لطیفی خواه، سحر طاهرخانی، ملیحه اسفندیاری و بردیا شریعتی هستند.

در خلاصه داستان «آخر هفته» آمده است: دو خانواده برای گذراندن تعطیلات به پارک رفته‌اند ولی مشخص می‌شود که آن‌ها برای کار دیگری آنجا هستند و …

دیگر عوامل فیلم کوتاه «آخر هفته» عبارتند از طراحی و ترکیب صدا: پدرام بابایی، صدابردار: شهاب رضایی، جلوه های ویژه: مصطفی اوصانلو، مدیر تولید: آریانا نیکونژاد، مشاور رسانه ای: باران بن‌یاسین، دستیار فیلمبردار: آرمین متوقع ، طراح پوستر: مریم برادران و مترجم: هدی عمیدی.

آریو متوقع که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی فیلمبرداری سینما از دانشگاه سوره است، تا کنون فیلم‌برداری بیش از ۴۰ فیلم کوتاه را در کارنامه دارد و نویسندگی، تهیه‌کنندگی، فیلم‌برداری، تدوین و طراحی صحنه و لباس را نیز در این فیلم به عهده داشته است.

فیلم کوتاه «آخر هفته» با چندین حضور بین المللی از جمله جشنواره‌های گیریمستا نروژ، ایسکیا و انیسیمو ایتالیا، فیرنو فلیم آمریکا و سائوپائولو برزیل، فیلوسفیکال مقدونیه و همچنین جایزه نشان لیاقت از جشنواره ایندیفست آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه (Graveyard Shift) از جشنواره نشویل آمریکا و جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از رویدادهای هنری سدیچی کورتو و تریان  آمریکا را کسب کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است