دستاوردهای فناوری سال ۹۹ زیر ذره‌بین «چرخ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷

دستاوردهای فناوری سال ۹۹ زیر ذره‌بین «چرخ»

برنامه «چرخ» یکشنبه ۲۴ اسفند به بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیای فناوری و خودرو در سال ۱۳۹۹ می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، صدوسی‌امین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ماه با بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیاهای فناوری و خودرو در سال ۱۳۹۹ روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

در میز علم این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری- کارشناس با محمد کرباسی و علی خورشیدی، ۲ روزنامه‌نگار فناوری درباره‌ مهم‌ترین خبرهای حوزه‌ فناوری در سال ۱۳۹۹ گفتگو می‌کند.

اینترنت ماهوا‌ره‌ای، پروژه‌های ایلان ماسک در حوزه‌‌های مختلف، رونمایی از پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما، استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها در حوزه‌ اقتصاد دیجیتال و آموزش و… از مهم‌ترین دستاوردها و تحولات حوزه‌ فناوری در یک سال گذشته بوده‌اند.

در بخش دیگری از «چرخ»‌ متین نصیری، روزنامه‌نگار حوزه‌ خودرو، مهم‌ترین خبرهای حوزه‌ خودرو در سال ۱۳۹۹ را بررسی خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین خبرهای ماه‌های اخیر در حوزه‌ خودرو رونمایی تسلا از مدل جدیدی از ماشین خود، مدل S بود. این ماشین به گفته‌ کارخانه‌‌ سازنده‌اش پرشتاب‌ترین ماشین جهان است و به جای فرمان سکانی شبیه به هواپیما دارد و دسته‌ دنده و راهنمایش هم حذف شده است.

تغییرات در ظاهر مدل جدید S بسیار اندک است و به سختی می‌توان آن را از مدل قدیمی تشخیص داد اما داخل ماشین به طور کامل تغییر کرده است. تسلا می‌گوید قدرت کامپیوتر ماشین آن‌قدر زیاد است که می‌تواند بازی‌های کامپیوتری پیچیده را اجرا کند و امکان وصل کردن دسته‌های بازی‌ هم به ماشین اضافه شده است. جنجالی‌ترین بخش ماشین فرمان جدیدی است که بخش بالایی در آن حذف شده و هیچ دسته‌ای برای راهنما و چراغ ندارد. در عوض چند دکمه و ۲ گوی روی فرمان است که راننده از این طریق بخش‌های مختلف را کنترل می‌کند.

در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ترین عکس‌های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی خواهند شد.

فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود.

مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است