۶۳ هزار نفر صاحب هنرکارت عیدی می‌گیرند/ پرداخت بیمه ۲ ماهه در سال ۱۴۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۹
مدیر صندوق اعتباری هنر در نشست خبری:

۶۳ هزار نفر صاحب هنرکارت عیدی می‌گیرند/ پرداخت بیمه ۲ ماهه در سال ۱۴۰۰

نشست خبری صندوق اعتباری هنر با حضور مدیرعامل و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نشست اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر صبح امروز ۲۴ اسفندماه، در فرهنگسرای نیاوران با حضور سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق برگزار شد.

در ابتدای نشست پس از پخش آیاتی از کلام‌الله مجید، سرود ملی و فیلمی برای معرفی هنرکارت، سیدحسین سیدزاده ضمن خوش آمدگویی به اصحاب رسانه گفت: سال سخت و عجیبی را پشت سر گذاشتیم از این حیث که ما در یک مقطع زمانی به نام کرونا بودیم که همه برنامه‌های ما را در خود پیچید و عنان خیلی از برنامه‌ها را از ما گرفت، بدون تردید تاریخ زندگی ما به ۲ دوره بعد و قبل از کرونا تقسیم می‌شود، امیدوارم به اندازه کافی در انعکاس این دوران اسنادی برای آیندگان وجود داشته باشد.

وی افزود: بزرگترین سند این است که بسیاری از دوستان را از ما گرفت و نتوانستیم در مراسم سوگشان شرکت کنیم و حتی به سختی بر سر مزار عزیزانمان حاضر شدیم.

در ادامه هنرکارت علی اکرمی و روح الله رجایی دو فعال رسانه ای که امسال به دلیل کرونا درگذشتند قاب گرفته شده و به دست خانواده آن‌ها سپرده شد.

سیدزاده درباره تعطیلی در حوزه فرهنگ و هند خاطرنشان کرد: یکی از عمیق‌ترین اتفاقات و تعطیلی ها در حوزه فرهنگ بود و این یعنی از کار افتادن حداقل کسب و کار فرهنگ و هنر و همه کسب و کارهایی که به آن وابسته است. باتوجه به رکودی که در سال ۹۹ داشتیم شاهد برگشت سرمایه در فرهنگ و هنر نبودیم. این پیام نشان می‌دهد که جامعه فرهنگ و هنر به شدت نیازمند حمایت و پشتیبانی‌ست.

اگر کوتاهی کنیم آسیب جدی به فرهنگ و هنر وارد می‌شود

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره تاثیر کرونا خاطرنشان کرد: کرونا تاریخ را به دو قسمت تقسیم کرد و آینده را مبهم کرد ولی وظیفه ما را به ما نشان داد، به نظر من اگر همه متولیان فرهنگ و هنر کوتاهی کنند آسیب جدی به فرهنگ و تمدن کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت بیمه هنرمندان عنوان کرد: سال ۹۹ تصمیم گرفتیم در سه ماهه اول سال بیمه اصحاب هنر را به صورت رایگان به آن‌ها ارایه کنیم که خوشبختانه دولت در آن مقطع همکاری کرد و بازخورد خوبی گرفتیم و متوجه شدیم بیمه مساله بسیار مهمی است.

سیدزاده درباره دیگر خدمات اظهر کرد: در حوزه تسهیلات، حجم قابل توجهی را به حوزه فرهنگ و هنر دادیم که رشد ما نسبت به سال‌های قبل قابل توجه است‌. کمک‌های بلاعوض نیز اینگونه پیش رفت.

وی درباره هنرکارت گفت: ۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که برای ۶۰ هزار نفر ایجاد حساب شد. یک مرتبه با کمک دولت واریزی هنر کارت داشتیم که ۱ و نیم میلیون تومان بود. همچنین با رییس سازمان برنامه و بودجه چند روز پیش جلسه‌ای داشتیم و تصمیم بر این شد تا مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان دیگر تا روزهای آینده به حسابشان واریز می‌شود.. البته درباره واریز مرحله دوم از امروز شروع می‌کنیم و تا فروردین و اردیبهشت هم پرداخت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد:الان ۴۳ هزار هنر کارت به دست هنرمندان رسیده است یعنی ما یک شبکه مالی شفاف برای حوزه فرهنگ و هنر داریم و برنامه مان برای آینده نیز این است که برای اهالی فرهنگ و هنر تخفیفات و سرویس هایی ایجاد کنیم، همچنین تزدیک به ۲۰ هزار هنرکارت مربوط به تهران است.

مبلغ عیدی به حساب دارندگان هنر کارت واریز می‌شود

وی درباره عیدی هنرمندان که پیش از این قول داده بود، گفت: از پاییز امسال پیش‌بینی کردیم که عید هم درگیر کردنا هستیم و فرهنگ وارد رونق نمی‌شود. پیشنهاد شد که شب عید مبلغی به حساب اهالی فرهنگ و هنر واریز شود، باتوجه به بودجه کشور و کسری‌ای که وجود دارد علی رغم این فشار و کمبود بودجه با دکتر نوبخت صحبت کردیم که قول داد مبلغی را برای همه هنرمندان تخصیص دهد. این مبلغ امروز به دست ما رسید و ظرف روزهای آینده به همه ۶۳ هزار نفر که هنرکارت را ثبت‌نام کرده‌اند واریز می‌کنیم.

سیدزاده درباره علت تاخیر دریافت هنر کارت توسط کسانی ثبت‌نام کرده اند، بیان کرد: تعدادی از هنرکارت‌ها عکس‌های آن‌ها اصلاح شده نیست و تعدادی دیگر تا ۲۵ فروردین به دستشان خواهد رسید.

وی درباره برنامه‌های آینده صندوق اعتباری هنر، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برنامه داریم برای ابتدای سال ۱۴۰۰ حق بیمه ۲ ماه را به صورت رایگان می‌پردازیم که ظرف ۲ روز متوالی اطلاعیه آن صادر می‌شود، شرایط مالی خوبی نیست ولی این مساله را برای فروردین و اردیبهشت پیش بینی کرده‌ایم ولی قول قطعی نمی‌دهیم.

سیدزاده درباره بیمه کرونایی هنرمندان اظهار کرد: در دی ۹۹ همه اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه کرونا قرار گرفتند، بهترین بیمه آن بیمه سامان بود که برای اصحاب فرهنگ و هنر گرفتیم. سه ماه بیمه تکمیلی را برای اهالی فرهنگ و هنر رایگان حساب کردیم، رایگان کردن آن ساده نبود ولی بیمه با همان نرخ‌های گذشته با ما حساب کرد.

وی درباره وام‌هایی که اعطا کرده بودند تاکید کرد: ۳۰۰ وام به حوزه بخش خصوصی سینما دادیم؛ به همه سینماهایی که تعطیل شده بودند وام دادیم، به ۴۵ تماشاخانه وام دادیم که چون بعضی ها نتوانستند ثبت نام کنند، درحال تمدید مهلت آن هستیم.

مدیرعامل صندوق هنر درباره دیگر طرح ها تصریح کرد: طرح کمک مستمری داشتیم که امسال در یکی ۲ نوبت آن را دوباره و چند باره پرداخت کردیم، این طرح برای کسانی بود که هیج درآمدی نداشتند. همچنین طرح تکریم را هم پرداخت کردیم. امیدوارم بتوانیم این مبالغ را در سال جدید ۲ برابر کنیم زیرا تسهیلات کارآفرینی رشد چشمگیری داشت.

معرفی ۲ محصول برای سال آینده

سید زاده درباره محصولاتی که سال آینده معرفی و راه اندازی می‌شوند، بیان کرد: طرح سایه مکمل ما در حوزه فرهنگ و هنر و اطلاعات است، سایه سامانه یکپارچه هنرمندان اعم از بازیگران، روزنامه نگاران،کارگردانان، تهیه‌کنندگان و… است، سامانه سایه در دسترس همه مبادی فرهنگ و هنر قرار میگیرد یعنی کسانی که نیاز به دریافت اطلاعات از هنرمندان دارند به این سامانه مراجعه می‌کنند.

او ادامه داد: سامانه سایه میزان بهره‌مندی اعضا از خدمات را شفاف میک‌ند و اگر کسی در طی سال خدمت و سرویس نگرفته خدمت رسانی شود.

وی درباره طرح دوم که سامانه پروانه است گفت: پروانه دیگر سامانه ایست که در سال ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود و یک بازار برای اصحاب فرهنگ و هنر است. در این سامانه همه اعضا یک ویترین یا فروشگاهی برای ارایه محصولات خود وجود دارند. هرکس پروفایل حرفه‌ای را به نمایش می‌گذارد. مثلا نمونه کارها عکس، سوابق، اطلاعات، قیمت و تعرفه کاری خود را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

سید زاده درباره بیمه هنرمندان گفت: بیمه صندوق اعتباری هنر با تامین اجتماعی بیمه حرف و مشاغل آزاد است. سازمان اجتماعی هنرمندان را بیمه می‌کند و صندوق اعتباری هنر به عنوان واسطه اعضا را تایید می‌کند. ۱۸ درصد حق بیمه است که، ۸ درصد را اعضا می‌دهند و ۱۰ درصد را هم ما واریز می‌کنیم.

وی در پایان درباره درخواست‌های وام بیان کرد: هرکس که واجد شرایط بود و درخواست وام کرده بود، به او وام تعلق گرفت. هیچ درخواستی بدون جواب نماند.

انتهای پیام/

 

یک نظر

  • سلام ،الان ۶ماهه که ازعید گذشته ولی هنوز وضعیت کرونا هست وروزبه روزهم بدتر میشه ،لطفا به دادما هنرمندا برسید ،تواین شرایط کرونا وگرانی سرسام اور دیگه بریدیم ،بخدا من هنوز نتونستم وسایل نقاشیمو بخرم ،لطفا کمک کنید 

جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000