سزار فرانسه به «خداحافظ احمق ها» رسید/ «دور دیگر» بهترین فیلم خارجی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۲

سزار فرانسه به «خداحافظ احمق ها» رسید/ «دور دیگر» بهترین فیلم خارجی شد

جوایز سزار موسوم به اسکار فرانسه شب گذشته برترین های سال 2020 این کشور را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، فیلم «خداحافظ احمق ها» به کارگردانی آلبرت دوپونتل با دریافت هفت جایزه از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به عنوان موفق ترین فیلم چهل و ششمین دوره جوایز سزار موسوم به اسکار فرانسه لقب گرفت.

مراسم جوایز سزار شب گذشته ۱۲ مارس به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی در سالن کنسرت المپیا شهر پاریس برگزار شد.

در این مراسم تنها نامزدهای دریافت جایزه در سالن حضور داشتند.

در رویداد شب گذشته، فیلم «خداحافظ احمق ها» در کنار جایزه بهترین کارگردانی و فیلم جوایز دیگری چون بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (نیکلاس مایره)، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه و بهترین طراحی صحنه را تصاحب کرد. فیلم همینطور یک جایزه را که با رای دانش آموزان دبیرستانی انتخاب می شد نیز بدست آورد.

فیلم  کمدی سیاه «خداحافظ احمق ها» با بازی ویرجینا افیرا در نقش یک زن بیمار وخیم است که می خواهد فرزند گمشده خود را دوباره ببیند، او در این راه با مردی که از افسردگی رنج می برد همراه می شود.

در این دوره جوایز سزار فیلم «رابطه عاشقانه» به کارگردانی امانوئل مورت با ۱۳ نامزدی بیشتری نامزدی را در اختیار داشت، این فیلم در نهایت توانست جایزه بهترین بازیگر مکمل زن (امیلی دکوئن) را دریافت کند.

جایزه بهترین بازیگر مرد چهل و ششمین دوره جوایز سزار هم به سامی بواجیلا برای بازی در درام تونسی «یک پسر» رسید. فیلم «یک پسر» داستان زوجی است که جهان شان بعد از تیر خوردن فرزندشان به هم می ریزد.

یکی دیگر از جوایز مهم رویداد سزار امسال جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن بود که به لور کالامی برای فیلم «الاغ من، عشق من و من» رسید.

جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سزار امسال نیز به فیلم «دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ با بازی مدس میکلسن رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است