مدیریت پسماند در سریال «نون. خ» یاد داده می‌شود/ نویسنده سریال هم آموزش دید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۳

مدیریت پسماند در سریال «نون. خ» یاد داده می‌شود/ نویسنده سریال هم آموزش دید

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آموزش مدیریت پسماند در سریال نوروزی «نون. خ» خبر داد.

به گزارش صبا، نرگس رجایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آموزش مدیریت پسماند در سریال نوروزی «نون. خ» گفت: در بحث فرهنگسازی آنچه حایز اهمیت است پیوستگی و استمرار آن است به خصوص در موضوعات تخصصی، انتقال مفاهیم آموزشی به مخاطبان بسیار سخت‌تر بوده و حوصله بیشتری می‌خواهد و تا زیرساخت‌های آن آماده نشده است نمی‌توان توقع نتیجه‌گیری داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت کیفی‌سازی و فراهم آوردن زمینه لازم برای توانمندسازی در حوزه آموزش‌های شهروندی بایستی به دور از هیجانات لحظه‌ای و فوری بوده و تنها در یک بستر آرام است که شکل واقعی خود را پیدا می‌کند.

رجایی در توضیح اهمیت اطلاع‌رسانی درباره مدیریت پسماند عنوان کرد: در حوزه آموزش مدیریت پسماند که یک موضوع کاملا تخصصی است و در عین حال فراگیری آن بسیار است چرا که ما هر روزه با موضوعی مانند پسماند در ارتباط هستیم. موضوع کمی پیچیده است از طرفی شما باید نکات استاندارد آموزشی را رعایت کنید و از طرف دیگر بایستی این مفاهیم را ساده و همه‌فهم کرده تا بتوانید به هدف اصلی که آموزش و اطلاع‌رسانی است دست یابید و در عین حال این مفاهیم بایستی جذابیت لازم را برای جذب مخاطب و اثر بخشی بیشتر داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: به همین دلیل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند سعی کرده است از همه امکانات، ظرفیت‌ها و همچنین تکنولوژی‌های نوین آموزشی برای یادگیری و آموزش، بهره‌برداری کند در همین راستا ایجاد زیر ساخت‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف مد نظر قرار گرفت از جمله کاراکترسازی و تولید و پخش انیمیشن از تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، تولید و پخش موشن گرافی‌های آموزشی، راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در راستای هم‌افزایی و توانمندسازی مخاطبان در زمینه موضوعات مرتبط با آموزش مدیریت پسماند از اهم فعالیت‌های ما در این معاونت بوده است.

معاون فرهنگی سازمان پسماند تاکید کرد: بنابراین یکی از سریال‌های پر مخاطب و پر طرفدار تلویزیون که می‌توانست در مخاطب انگیزه ایجاد کند برای یادگیری و آموزش، سریال طنز و جذاب «نون. خ» بود که تولید و ساخت فصل سوم آن شروع شده بود با صحبت‌هایی که با عوامل تولید از جمله کارگردان و تهیه کننده داشتیم بنا شد با حمایتی که از این مجموعه می‌کنیم در بخش‌هایی از این سریال نکات و مفاهیم آموزشی مدیریت پسماند را بصورت غیرمستقیم به مخاطبان ارایه دهیم.

رجایی عنوان کرد بنابراین سر فصل‌های تخصصی و محورهای آموزشی در اختیار تیم نویسنده قرار گرفت و همچنین با آموزش‌های مستقیمی که نویسنده سریال درباره مدیریت پسماند داشت کمک کرد مفاهیم آموزشی بطور غیرمستقیم به مخاطب منتقل شود.

وی در پایان اظهار کرد: تمرکز اصلی پیام‌های آموزشی ارایه شده درباره مدیریت پسماندها در این سریال مفاهیمی همچون رها نکردن پسماندها به ویژه پسماندهای پلاستیکی در طبیعت، استفاده کم‌تر از ظروف یکبار مصرف، تفکیک و کم حجم‌سازی پسماندها و … خواهد بود.

مجموعه تلویزیونی «نون.خ ۳» در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ در شانزده قسمت از شبکه یک سیما ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است