ایرج نوذری با «صندلی داغ» به رادیو نمایش باز می‌گردد/ «شب آرام» با اجرای امین زندگانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵

ایرج نوذری با «صندلی داغ» به رادیو نمایش باز می‌گردد/ «شب آرام» با اجرای امین زندگانی

نشست خبری مدیر شبکه رادیویی نمایش با موضوع معرفی کارویژه‌های نمایشی در ایام نوروز امروز ۲۳ اسفند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری مجازی محسن سوهانی مدیر شبکه رادیویی نمایش، ایرج نوذری بازیگر و مجری رادیو و تلویزیون و امین زندگانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با موضوع معرفی کارویژه‌های نمایشی در ایام نوروز ۱۴۰۰ روز شنبه ۲۳ اسفند برگزار شد.

محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش در ابتدای این نشست مطرح کرد: زمین بازی رسانه و قواعد آن عوض شده است و ما هم باید تحولی را در حوزه محتوا و برنامه سازی در صداوسیما ایجاد کنیم. در حوزه برنامه سازی و فرهنگ لازم است گفتمان و فرهنگ اصیل را با رسانه های نوظهور تطبیق دهیم.

آغاز سریال سازی استراتژیک در رادیو

وی ادامه داد: در رادیو نمایش ما از حضور تعداد زیادی از بازیگران و چهره های شاخص بهره مند هستیم و لازم است با حضور این عزیزان رادیو نمایش را بروز کنیم.

مدیر رادیو نمایش با اشاره به اینکه از امشب یک سریال جدید و متفاوت روی آنتن رادیو نمایش می رود، مطرح کرد: ما در نمایش «چه کسی از آخوندها می ترسد؟» یک تابوشکنی انجام دادیم و من این فیلمنامه را در سال ۸۹ نوشتم. مسیر سریال سازی استراتژیک در رادیو با این نمایش شروع می شود و امیدوارم این مسیر ادامه دارد باشد و مخاطبان از آن لذت ببرند.

ایرج نوذری و امین زندگانی به رادیو نمایش می‌آیند

سوهانی درباره یکی از برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: ایرج نوذری قرار است «صندلی داغ» را با حضور بازیگران مطرح در رادیو نمایش اجرا کند و این برنامه در نوروز پخش خواهد شد و پس از عید نیز به صورت هفتگی پخش می شود. این سبک از برنامه سازی همیشه مخاطب خود را داشته است.

وی با بیان اینکه امین زندگانی هم قرار است برنامه جدید رادیو نمایش با نام «شب آرام» را اجرا کند، اظهار کرد: گشت و گذار در کوچه و پس کوچه های فرهنگ و هنر و…سوژه این برنامه است.

مدیر رادیو نمایش با اشاره به جنجال ویدیوی ساسی مانکن در فضای مجازی مطرح کرد: ما باید در این دنیای سخت بروز باشیم و حرف نو بزنیم. ما صاحب یک گنجینه ای در تاریخ و فرهنگ هستیم و نیازی به تقلید از برنامه‌های دیگر در کشورهای خارجی نداریم در نهایت تصمیم گرفتیم یک کار تعاملی ویژه با نام «تخت ترنا» را برای اولین بار در رادیو  و تلویزیون تولید کنیم. این روند ادامه خواهد داشت. به تازگی همراه با دوستانم یک ژانر با نام «رادیو پلاس» طراحی کرده ایم که بعدا درباره آن توضیح خواهم داد.

توجه به مسایل روز جامعه در نمایش های رادیویی

سوهانی ادامه داد: مداری که من برای رادیو نمایش ترسیم کرده ام، مداری است که همه مردم با سلیقه های مختلف در آن حضور دارند. کنداکتور ما در عید نوروز و پس از آن چندسو نگر و جذاب است که امیدوارم مخاطبان نیز بپسندند.

وی در پاسخ به این پرسش که در دوران مدیریت جدید تا چه اندازه قرار است به ادبیات و مسایل مبتلا به جامعه توجه شود، اظهار کرد: متاسفانه ما در این سال ها از ادبیات فاخر جهان و ادبیات خودمان غافل بوده ایم و خوسبختانه با احیای دفتر ادبیات نمایشی قصد داریم به آن گنجینه هم توجه کنیم و اقتباس از کارهای مهم جهان در زمینه ادبیات نیز در دستور کار ما قرار دارد. همچنین درباره توجه به مسایل روز باید بگویم که قصد داریم موضوعات روز جامعه را وارد نمایش های رادیویی کنیم و یک نگاه هدفمند در این زمینه داریم البته من با سیاه نمایی مخالف هستم.

مدیر رادیو نمایش درباره استفاده از بازیگران مطرح برای جذب مخاطب اظهار کرد: با امین زندگانی و ایرج نوذری شروع کردیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

توجه به سنت‌های نوروز

سوهانی درباره توجه به قومیت ها در رادیو نمایش گفت: دایره فرهنگ و تمدن ایران گسترده تر از حوزه جغرافیایی آن است و ما در نمایش ها و پخش موسیقی در میان برنامه ها تلاش می‌کنیم به همه اقوام و قومیت ها توجه کنیم.

وی همچنین درباره تبلیغ نمایش‌هایی که قرار است از رادیو نمایش روی آنتن برود، بیان کرد: بسیار در این زمینه برنامه داریم و باید با فضای مجازی هم افزایی داشته باشیم تا صدای تولیدات ما به همه مردم برسد.

به گفته مدیر رادیو نمایش، نمایش هایی که قرار است در عید نوروز روی آنتن برود، به آیین ها و سنت های نوروز می‌پردازد.

سوهانی درباره نحوه تعامل با کارگردانان نمایش های رادیویی و بازیگران مطرح کرد: به دلیل مسایل مالی که وجود داشته است، قدر دوستان را ندانسته ایم و باید تا جایی که از دست ما ساخته است به آن ها توجه کنیم چراکه این افراد سرمایه رادیو نمایش هستند.

قسمت‌های اول «صندلی داغ» را با گریه ضبط کردم

ایرج نوذری دیگر سخنران این نشست بود که در سخنانی خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم از اینکه توانستم امروز در خدمت اصحاب رسانه و دوستان باشم. همچنین خوشحال هستم که دست اندرکاران به اصطلاح ناپرهیزی کردند و عده ای به این نتیجه رسیدند که کار را باید به کاردان سپرد و عده ای جوان را برای سمت های مختلف برگزیدند.

امین زندگانی نیز در سخنانی اظهار کرد: با تمام بحران هایی که در سال ۹۹ سپری کردیم امیدوارم سال ۱۴۰۰ که عدد قشنگی هم دارد، سال خوبی باشد. رادیو همیشه صمیمت ایجاد کرده است و خوشحال هستم که بعد از سال ها به رادیو بازگشتم.

نوذری درباره دلیل بازگشت به رادیو گفت: ما ناخواسته رادیو را دوست داریم و زمانی که از من دعوت کردند، آن را پذیرفتم. من ۵۶ سال خاطره از رادیو دارم و قسمت های اول «صندلی داغ» را با گریه ضبط می کردم.

مجوز تصویری «صندلی داغ» صادر شده است

وی درباره وضعیت اقتصادی رادیو تصریح کرد: اگر وضعیت اقتصادی رادیو بهتر شود، همه به سمت این رسانه می‌آیند و اتفاقات بسیار خوبی برای آن رخ می دهد.

زندگانی نیز درباره بازگشت به رادیو اظهار کرد: من احساس می‌کنم هم من به رادیو و هم رادیو به من تعلق دارد. برخی برنامه‌ها برکتی برای فرد دارد و من احساس کردم در «شب آرام» قرار است یک کار فرهنگی صد در صد انجام بدهم. ما در این برنامه به مدت یک ساعت قرار است به گپ و گفت صمیمی با کارشناسان درباره مسایل روز و مختلف جامعه بپردازیم.

مجری «صندلی داغ» درباره ویژگی‌های «صندلی داغ» مطرح کرد: همانگونه که از نام این برنامه پیداست، ما راحت تر با مهمان خود صحبت می کنیم چراکه برنامه از رادیو پخش می شود و ممیزی ها متفاوت است. ما مجوز تصویری این برنامه را هم گرفته ایم اما فعلا با نوع رادیویی آن آغاز کرده ایم.

نوذری درباره انتخاب مهمانان برنامه خاطرنشان کرد: به صورت تیمی روی این موضوع کار کردیم یعنی پیشنهادها مطرح شد و سپس افراد را انتخاب کردیم. علاوه بر حضور چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی، گویندگان و بازیگران رادیو نیز در این برنامه حضور پیدا می کنند. درباره سوال‌هایی که در این برنامه مطرح می شود نیز باید بگویم برخی سوال ها را من از شرکت کننده می پرسم و سوال‌های دیگر را که مردم برای ما می فرستند، من مطرح می کنم و مهمانان اگر دوست داشتند، پاسخ می دهند.

مجری «شب آرام» گفت: تقویم فرهنگی در عرصه هنر می تواند مدیران بعدی را مقید کند که از مسیر اصلی دور نشوند و موظف باشند تا بدان عمل کنند.

فرزام محبی نیز آخرین سخنران این نشست بود که درباره برخی از اسامی مهمانان «صندلی داغ» عنوان کرد: حسینی وزیر سابق ارشاد، محمدرضا حیاتی گوینده خبر، بیوک میرزایی و… از مهمانان این برنامه هستند. یک برنامه سینمایی ویژه و یک برنامه مناظره محور هم در نظر گرفته ایم که پس از عید نوروز روی آنتن می رود. در حوزه فضای مجازی نیز قرار است اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

در پایان پوستر چهار برنامه ویژه عید نوروز رونمایی شد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است