برگزاری کارگاه‌های ترجمه برای مترجمان ایرانی و ترک | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷

برگزاری کارگاه‌های ترجمه برای مترجمان ایرانی و ترک

در نخستین روز طرح گرنت ایران، نمایندگان 2 طرح «گرنت» و «تدا» برنامه‌های مشترک خود برای حمایت از کتاب در ایران و ترکیه را اعلام کردند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نقل از دبیرخانه طرح گرنت، علیرضا نوری‌‌زاده معاون اداره‌ کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگیوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به‌ عنوان نماینده طرح گرنت در این رویداد فرهنگی حضور دارد، گفت: در نخستین روز برگزاری طرح گرنت ایران، نمایندگان ایرانی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه این برنامه با ناشرانی از چند کشور مختلف دیدار کردند. این ناشران پیش از این نیز با ایران همکاری‌هایی داشته‌اند اما مهم‌ترین اقدام فرهنگی در روز اول ملاقات با نزار کارا مدیر طرح «تدا»ی ترکیه بود. آغاز همکاری‌های مشترک با این طرح در نمایشگاه‌های فرانکفورت و نمایشگاه کتاب تهران شکل گرفت و زمینه‌هایی برای همکاری‌های مشترک تعریف شد.

نوری‌زاده ادامه داد: در نخستین گام قرار است هر ۲ کشور ناشران همکار خود را به یکدیگر معرفی کنند و طرح‌های حمایتی ۲ کشور از کتاب‌های بزرگسال و کودک و نوجوان قوت بگیرد اما در جلسه برگزار شده تاکید ما شکل‌گیری کارگاه‌های ترجمه بود. با این تصمیم مترجمان ۲ زبان با فرهنگ و ادبیات کشور مقصد بیشتر آشنا خواهند شد و ضمن تعاملاتی با استادان ۲ کشور صورت خواهد گرفت.

نماینده طرح گرنت بیان کرد: بر اساس این طرح قرار شد مترجمان فارسی کشور ترکیه برای حضور در کارگاه‌های ادبی به تهران سفر کنند و مترجمان ایرانی نیز در کارگاه‌های کشور ترکیه حضور یابند.

نوری زاده در پایان اظهار کرد: ششمین فلوشیپ ادبی ترکیه شاهد حضور ناشرانی از ۵۷ کشور است. طرح گرنت نیز به دعوت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه مهمان این برنامه است تا طبق تفاهم‌های پیشین همکاری‌های «گرنت» و «تدا» قوت بیشتری بگیرد. در عین‌حال رایزنی با ناشرانی از کشورهای مختلف و معرفی طرح برای ترجمه آثار شاخص ایرانی به آن‌ها از جمله برنامه‌های گرنت در طی این روزها خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است