ایجاد سکوی هواداری مجازی در رادیو ورزش/ مسعود اسکویی برنامه تحویل سال را اجرا می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۸
سرپرست رادیو ورزش به صبا گفت:

ایجاد سکوی هواداری مجازی در رادیو ورزش/ مسعود اسکویی برنامه تحویل سال را اجرا می‌کند

مهدی آذرمکان که اواخر دی به عنوان سرپرست رادیو ورزش منصوب شد، درباره ویژه‌برنامه‌های این شبکه در نوروز، اهداف خود و رویکرد رادیو ورزش در سال 1400 سخن گفت.

مهدی آذرمکان سرپرست رادیو ورزش که از اواخر دی ماه در این شبکه رادیویی مشغول فعالیت است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره رویکرد کلی رادیو ورزش و اهداف آن توضیح داد: هدف کلی رادیو ورزش تشویق و ترغیب جامعه مخاطبان به ورزش به ویژه ورزش همگانی و تامین سلامت عمومی جامعه است البته این رادیو ۲ گونه مخاطب جدی دارد. بخش زیادی از مردم رادیو ورزش را به دلیل پخش مسابقه‌های ورزشی و اطلاع رسانی درباره آخرین رویدادهای ورزشی و همچنین برنامه های تفریحی و ورزش همگانی پیگیری می کنند و از طرفی جامعه ورزش کشور مشتمل بر ورزشکاران، مسئولان ورزش و فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی نیز در برنامه های تحلیلی به دنبال پیگیری مسایل مهم و تخصصی ورزش کشور هستند. در این بین ورزش قهرمانی، ورزش بانوان، ورزش همگانی، جوانان و مسابقه و سرگرمی جایگاه ویژه‌ای دارد.

گنجاندن ورزش در سبد زندگی مردم

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه هایی برای این شبکه رادیویی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای جامعه مخاطبان و نیز اهمیت ورزش و تفریحات سالم در توسعه و گسترش ورزش همگانی، توجه ویژه به اوقات فراغت افراد جامعه و گنجاندن ورزش در سبد زندگی مردم از اولویت های کاری من در این شبکه رادیویی است. همچنین توجه به ورزش پایه، ورزش همگانی، ورزش نوجوانان و ورزش بانوان نیز از دیگر ماموریت‌های رادیو ورزش است. طراحی الگوی رسانه ای از اطلاع رسانی سریع، صحیح و مفید در حوزه ورزش، به کار گیری کارشناسان باتجربه در تحلیل بحث‌های ورزشی و توانمندسازی نیروهای برنامه‌ساز رادیو ورزش از دیگر برنامه های من برای رادیو ورزش است.

افزایش برنامه‌های تفریحی در دوران کرونا

سرپرست رادیو ورزش در جواب به این سوال که کرونا تا چه اندازه روی فرم و محتوای برنامه های رادیو ورزش اثرگذار بوده است، مطرح کرد: کرونا سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داده و بسیاری از فعالیت‌های جامعه در محاق این بیماری همه‌گیر قرار گرفته است. با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های ورزشی و مسابقه‌ها تعطیل و در نهایت رادیو ورزش بر آن شد تا حجم برنامه های سرگرمی و تفریحی خود را افزایش دهد تا خلا تعطیلی فعالیت‌های ورزشی بر کیفیت شبکه و رضایت مخاطب سایه نیندازد. همچنین کم‌تحرکی در دوران کرونا برای جامعه عوارضی در پی داشت که می‌بایست به آن نیز فکر می کردیم لذا بخشی از برنامه ها به ورزش در خانه سوق پیدا کرد. راه اندازی پویش‌های همگانی و مسابقه‌های آنلاین موجب تشویق مخاطبان به ورزش می شد تا یادآور این نکته باشد که ورزش در هیچ زمان تعطیل نیست.

آذرمکان افزود: با تعطیلی مدارس نیز برنامه ای با عنوان «زنگ تربیت بدنی» با همکاری وزارت آموزش و پرورش به مثابه زنگ ورزش مدارس طراحی شد که توانست قشر جدیدی از مخاطبان در سنین کودک و نوجوان را به مجموعه جامعه مخاطبان رادیو ورزش اضافه کند. افزایش تماس‌های مردمی و پیامک های شنوندگان در فصول سال جاری حکایت از این دارد که رادیو ورزش در ایام کرونا در جلب مخاطب موفق بوده است.

ایجاد سکوی هواداری مجازی برای هواداران تیم ها

وی در پاسخ به این پرسش که رادیو ورزش چگونه در این زمان که مسابقه‌های ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود هیجان لازم را برای مخاطبان فراهم می‌کند، مطرح کرد: هواداران و تماشاگران از اضلاع غیرقابل انکار یک مسابقه ورزشی هستند لذا برگزاری مسابقه ورزشی بدون تماشاچی از شور و هیجان لازم برخوردار نیست. به همین سبب در رادیو ورزش برای هواداران تیم‌ها سکوی هواداری مجازی ایجاد شد تا به ترتیب به تشویق تیم‌های خود بپردازند. تولید برنامه های «هوادار»، «همگام با لیگ» و «شش در چهار» ویژه هواداران ۲ تیم سرخابی در راستای این هدف بوده است.

گزارش کردن مسابقه‌های مردان توسط بانوان نیازمند سنجیدن مقتضیات زمانی و مکانی است

سرپرست رادیو ورزش در جواب به این سوال که آیا در دوره مدیریت جدید بانوان مسابقات مردان را گزارش می‌کنند یا نه، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بگویم توجه به ورزش بانوان در رادیو ورزش جایگاه ویژه ای دارد و حتی وجه تمایز این شبکه با سایر رسانه های ورزشی بوده است که تمام رشته های ورزشی بانوان را پوشش داده و مسابقه ها را به صورت زنده پخش می کند. بدیهی است در مسابقه‌های ورزشی بانوان، گزارشگران زن این مسئولیت را برعهده دارند و تاکنون به خوبی نیز از انجام این وظیفه برآمده‌اند. برای نمونه دیدار نهایی لیگ برتر مسابقات هندبال و بسکتبال بانوان به صورت زنده و با صدای خانم کیانی از گزارشگران جوان و البته باتجربه رادیو ورزش پخش شد اما طبیعی است که برای گزارش مسابقه مردان توسط بانوان باید توانایی افراد، شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی سنجیده و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

ویژه‌برنامه تحویل سال با حضور مسعود اسکویی

آذرمکان در ادامه با اشاره به اینکه رادیو ورزش برای نوروز ۱۴۰۰ برنامه های جدیدی را در جدول پخش قرار داده است، مطرح کرد: روز سی ام اسفندماه که سال تحویل می‌شود، رادیو ورزش با ویژه‌برنامه «یک قدم تا بهار» از ساعت ۱۱ تا ۱۵ به استقبال سال نو خواهد رفت. در این برنامه مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو ورزش به همراه ۲ مجری جوان و ۲ بازیگر با بخش های متنوع و طنز و با موضوعات ورزشی مهمان مردم مخلطبان خواهند بود

وی ادامه داد: برنامه های «خیابان بهار» و «پلاک ۹۲» هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۱۱۵ دقیقه و «عصربهاری» هر روز ساعت ۱۷ به مدت ۱۱۵ دقیقه با رویکردی تفریحی، سرگرمی و پرداختن به موضوعات ورزشی تلاش دارند اوقات خوشی را برای شنوندگان رادیو ورزش در ایام نوروز مهیا کنند. برنامه «ایران ما» هر روز ساعت ۹ صبح به مدت ۶۰ دقیقه نیز به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان های ایران و فعالیت های هیات های ورزشی استان‌ها خواهد پرداخت. برنامه «ورزش ۱۴۰۰» هر روز ساعت ۱۴ به مدت ۳۰ دقیقه در گفتگو با روسای فدراسیون های ورزشی کشور مهمترین رویدادهای ورزش ایران را در سال ۱۴۰۰ بررسی خواهد کرد.

برنامه‌های رادیو ورزش در سال ۱۴۰۰

سرپرست رادیو ورزش تاکید کرد: با توجه به اهمیت ورزش بانوان، برنامه «ایراندخت» هر روز ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به صورت اختصاصی فعالیت بانوان قهرمان ایران را رصد خواهد کرد. در برنامه «کتابی که برای شما می خوانیم» هر روز ساعت ۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه کتابی با موضوع ورزش را با صدای محمد درخشنده و حافظ کاظم زاده شنیده می‌شود. همچنین در ایام نوروز با توجه به حفظ سلامت جسم برنامه «مشاور» هر روز ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه توصیه های مناسب و تخصصی را برای حفظ سلامت افراد درباره پیشگیری از کرونا و همچنین حفظ تناسب اندام، رعایت تغذیه مناسب برای شنوندگان خواهد داشت. برنامه «تازه ها» هر روز ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه ضمن اطلاع رسانی درباره آخرین رویدادهای ورزش ایران و جهان، با ورزشکاران درباره آخرین فعالیت های ایشان گفتگو خواهد کرد.

آذرمکان در پایان درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: رویکرد رادیو ورزش در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه به مخاطب زن، خانواده و نوجوانان است لذا از ابتدای فصل بهار برنامه‌ای با همین رویکرد به جدول پخش اضافه خواهد شد و این رویکرد به ویژه در فصل تابستان با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت جامعه گسترش خواهد یافت. ویژه برنامه های مسابقات المپیک ۲۰۲۱ و بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال نیز پیش بینی شده است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین توجه به ورزش استان‌ها و تعامل با مراکز استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو جوان/ رویکردمان در ۱۴۰۰ استفاده از فناوری‌های جدید است

جدول پخش رادیو صبا رنگ و بوی نوروز می‌گیرد/ برگزاری یک مسابقه در حوزه اجرا

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000