«نشان» یک اشتباه تایپی بود/ پیش‌تولید فیلم به سال بعد موکول شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
قربان نجفی در گفتگو با صبا:

«نشان» یک اشتباه تایپی بود/ پیش‌تولید فیلم به سال بعد موکول شد

قربان نجفی درباره ساخت فیلم دوم خود به عنوان کارگردان می‌گوید و اینکه فیلمنامه آن درباره مسایل یک زن است.

قربان نجفی کارگردان فیلم سینمایی «نشان» که پروانه ساخت آن به تازگی صادر شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره ساخت این فیلم گفت: قرار بود فیلم را اوایل اسفندماه کلید بزنیم اما به دلیل مشکلات مالی پیش‌ آمده به سال آینده موکول شد.

وی درباره فیلمنامه این فیلم اظهار کرد: ایده اصلی و فیلمنامه این فیلم را سولماز اعتمادزاده نوشته است. در جلساتی به بازخوانی و بازنویسی آن پرداختیم و درنهایت به فیلمنامه فعلی‌ «نشان» رسیدیم که فکر می‌کنم منسجم و خوب شده است اما همیشه تا زمان فیلمبرداری تغییر در فیلمنامه را برای بهتر شدن کار، باز می‌گذارم.

کارگردان فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» درباره موضوع این فیلم بیان کرد: «نشان» فیلمی اجتماعی درباره زنی‌ست که بعد از بازنشستگی به فکر درباره زندگی خود می‌افتد، در این مسیر به گذشته بازگشته و به کشف درباره خود و جهان اطراف می‌پردازد.

نجفی با تاکید بر اینکه محوریت فیلم درباره یک زن است، عنوان کرد: بازیگر اصلی ما زنی ۴۰ و خرده‌ای ساله است.

این بازیگر درباره علت انتخاب نام فیلم تصریح کرد: اسم فیلمنامه در ابتدا «شدن» بود ولی وقتی آن را به وزارت ارشاد ارایه دادیم، با یک اشتباه تایپی به «نشان» تبدیل شد. ما اتفاقی این نام را دیده و متوجه شدیم که به فیلمنامه ربط دارد و تصمیم گرفتیم همین اسم باقی بماند.

وی در پایان درباره دغدغه کارگردانی خود خاطرنشان کرد: دغدغه من همیشه کارگردانی بوده و کار اولم هم با بدشانسی به کرونا خورد. کار دوم را هم باید زودتر از این‌ها می‌ساختم ولی به دلیل شرایط، تا الان میسر نشده بود.

عکس از نادر پیرزاد است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است