بلیت ۳۰ یا ۴۰ هزار تومانی سینماها در آستانه تصویب است/ تلاش برای بقا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
صبا گزارش می‌دهد؛

بلیت ۳۰ یا ۴۰ هزار تومانی سینماها در آستانه تصویب است/ تلاش برای بقا

قیمت بلیت سینما ممکن است در سال 1400 با افزایشی قابل توجه روبه‌رو شود؛ امری که ممکن است همین اندک مخاطب باقیمانده را مایوس کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در روزهای پایانی بررسی نظام‌نامه اکران سال ۱۴۰۰ توسط اصناف سینمایی، زمزمه‌هایی جدی مبنی بر افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت سینما شنیده می‌شود.

بر اساس شنیده‌های صبا، رقم‌های ۳۰ و ۴۰ هزار تومان اعدادی است که از سوی برخی تهیه‌کنندگان سینما برای قیمت بلیت سینما در سال آینده پیشنهاد و به نظر می‌رسد به تصویب در شورای صنفی نمایش نزدیک شده است.

در صورت تصویب نرخ ۳۰ هزار تومانی، بهای بلیت سینما ۵۰ درصد رشد خواهد داشت. قیمت بلیت سینما آخرین بار در ابتدای سال ۹۸ به صورت رسمی گران شده بود و سال ۹۹ افزایش رسمی قیمت بلیت به تصویب نرسید.

با توجه به گران شدن نرخ اشتراک پلتفرم‌های آنلاین، آن هم در فضایی رقابتی که مردم به دلیل کرونا از بازگشایی سینماها استقبال چندانی به عمل نیاورده‌اند و صنعت سینما فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل می‌کند، این خواسته اهالی سینما چندان دور از ذهن هم نیست.

این در حالی است که منتقدان نیز با توجه به افزایش خدمات و محصولات پلتفرم‌های آنلاین، معتقدند در شرایطی که وضعیت سینماها چه از نظر کیفیت سالن‌ها و چه از نظر کیفیت آثار نسبت به سال ۹۹ تفاوت قابل ملاحظه‌ای نداشته است، افزایش ۵۰ یا ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت، به کاهش قابل توجه مخاطبان سینما خواهد انجامید.

همچنین از آنجاکه نرخ حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ به اندازه ۵۰ درصد رشد نکرده است بنابراین قیمت یک بلیت سینما سهم بیشتری را از درآمد مخاطبان خواهد داشت.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

یک نظر