پنج زن و پنج فیلم در روز جهانی زن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۶

پنج زن و پنج فیلم در روز جهانی زن

به مناسبت روز جهانی زن به معرفی پنج اثر با رویکرد زنان می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، به مناسبت روز جهانی زن که مصادف با ۱۸ اسفندماه است به سراغ پنج فیلم سینمایی ایرانی با محوریت زنان، بدون اولویت‌بندی می‌رویم.

نخستین فیلم، «مامان» اولین اثر آرش انیسی و جدیدترین فیلم سینمای این روزها با محوریت زن است.

فیلمی که در آن سرنوشت یک خانواده جنگ زده را در سه مقطع زمانی مختلف به نمایش می‌گذارد که در تمام آن‌ها مادر حکم ستون خانواده را دارد.

رویا افشار در این فیلم نقش مادر را ایفا کرده که از سوی منتقدان و داوران سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز مورد استقبال قرار گرفت. او برای بازی در این نقش تندیس بهترین بازیگر زن را ازآن خود کرد.

دومین فیلم، «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله است که در سال ۱۳۹۶ اکران شد.

این فیلم داستان دلباختگی‌های دیوانه‌وار زنی‌ به نام میناست که روز به روز عاشق‌تر شده و توسط معشوق خود پس زده می‌شود.

لیلا حاتمی در این فیلم نقش مینا را برعهده داشته و در جشنواره‌های مختلفی چون سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر، یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، نوزدهمین جشن خانه سینما، هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر و نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما موفق عمل کرد.

سومین فیلم، «ملی و راه‌های نرفته‌اش» ساخته تهمینه میلانی‌ است که زندگی و عاشقی‌های دختر جوانی را روایت می‌کند.

ماهور الوند با نقش ملیحه دختری‌ست که در راه عاشقی، متحمل دردهای و رنج‌های بسیار شده و در نهایت با سرنوشتی نامعلوم مخاطب را به حال خود رها می‌کند.

چهارمین فیلم، «لاله» اثر اسدالله نیک‌نژاد است که در سال ۱۳۹۱ با کشمکش‌های بسیار ساخته شد اما هنوز رنگ پرده را به چشم ندیده است.

این فیلم درباره زندگی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش‌ها و مشکلاتی را که این راننده با آن‌ها مواجه بوده را به تصویر می‌کشد که سارا امیری نقش آن را برعهده دارد.

پنجمین و آخرین فیلم، «من ترانه پانزده سال دارم» با بازی ترانه علیدوستی و ساخته رسول صدر عاملی در سال ۱۳۸۰ است.

در این فیلم ترانه ۱۵ ساله با وجود مخالفت‌ها با پسری پولدار ازدواج می‌کند. پسری که پس از بارداری ترانه به خارج از کشور می‌رود و سرآغاز مشکلات این دختر نوجوان می‌شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است