بخشی از کتابخانه شخصی محمدحسن رجبی دوانی به کتابخانه مجلس اهدا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۱

بخشی از کتابخانه شخصی محمدحسن رجبی دوانی به کتابخانه مجلس اهدا شد

بخشی از کتاب‌های محمدحسن رجبی دوانی به کتابخانه مجلس اهدا شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسامی، بیش از ۲۵۰ جلد کتاب از کتابخانه شخصی محمدحسن رجبی دوانی به کتابخانه مجلس اهدا شد.

علی اکبر زارع بیدکی، مدیر مجموعه سازی کتابخانه مجلس ضمن اعلام این خبر گفت: رجبی در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ نیز بخشی از کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مجلس اهدا کرد. موضوع منابع اهدایی در زمینه‌های مختلف شامل تاریخ، ادبیات، ایران‌شناسی، کتب مرجع، فلسفه، علوم قرآنی، علوم سیاسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی است.

زارع بیدکی تصریح کرد: این مجموعه شامل تعدادی نشریه‌های تخصصی و فصلنامه‌های علمی- پژوهشی بوده و می‌تواند به تکمیل آرشیو نشریات کتابخانه مجلس کمک کند.

وی افزود: با توجه به کمبود فضا در کتابخانه مجلس و پیرو صحبت‌های انجام شده با مجمدحسن رجبی، تمامی منابع پس از بررسی و جستجوی دقیق توسط کارشناسان بخش فراهم‌آوری و باتوجه به نیاز مخازن، ثبت و سازماندهی شده و کتب مازاد به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های دیگر اهدا خواهد شد.

مدیر مجموعه سازی کتابخانه مجلس از ارسال کتاب‌های انتخابی از انبار ارشاد در هفته جاری به کتابخانه مجلس نیز خبر داد و ارزش کتاب‌های اهدایی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیش از بیست و سه میلیون ریال اعلام کرد. موضوع کتاب‌ها در حوزه‌های علوم انسانی به‌خصوص حقوق، جامعه‌شناسی، دفاع مقدس، تاریخ، علوم سیاسی، فلسفه و تعدادی کتاب‌های مرجع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار ثبت و سازماندهی کتاب‌ها از هفته آینده آغاز و تا ۱۰ روز آینده تمامی کتاب‌ها در دسترس مراجعان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است