آخرین جزییات جشنواره استاپ موشن تشریح شد/ معرفی هیات انتخاب و داوری | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰

آخرین جزییات جشنواره استاپ موشن تشریح شد/ معرفی هیات انتخاب و داوری

نشست خبری نخستین جشنواره استاپ موشن خانگی 17 اسفند ماه با حضور دبیر و دبیر هنری جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، امروز ۱۷ اسفند ماه نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی با حضور حجت‌الله ناظری دبیر جشنواره و بهنام بهادری دبیر هنری جشنواره در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الله ناظری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرهنگ خاص خود را به همرا داشت، بیان کرد: والدین قبل از همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه از در اختیار قرار دادن تلفن همراه و تبلت به کودکان و نوجوانان خودداری می‌کردند اما اکنون زندگی ما هرچه بیشتر وابسته به تکنولوژی شده است.

وی افزود: اولین و مهم‌ترین شاخص این جشنواره سهل‌الوصول بودن آن است یعنی افراد می‌توانند با داشتن موبایل و نصب یک نرم‌افزار استاپ موشن بسازند و در جشنواره شرکت کنند. امروزه فضای مجازی که در اختیار افراد است پر از محتوای نامناسب شده است، ما قصد داریم کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها را با محتوای سالم فضای مجازی آشنا کنیم.

ناظری درباره اهداف جشنواره در سه قالب عنوان کرد: شرایط ویژه‌ای که ویروس کرونا برای جامعه ایجاد کرده است، برنامه‌ریزی برای فعالیت هنری کودکان و نوجوانان در خانه را الزامی کرد. کشور ما نیاز به آموزش، تولید و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و استفاده بهینه از آن‌ها دارد. تولید انیمیشن‌هایی که قابلیت پخش و انتشار در فضای مجازی را داشته باشند از دیگر اعداف ما در این جشنواره بودهاست. با توجه به استقبال خوب و تعداد زیاد انیمیشن‌هایی که با تکنیک استاپ موشن دریافت کردیم ما را برای تحقق این امر امیدوار کرد.

بهنام بهادری با اشاره به اینکه در دنیا ۲ فستیوال تخصصی در زمینه استاپ موشن برگزار می‌شود، اظهار کرد: باعث افتخار ما است که این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره استاپ موشن خانگی با استفاده از موبایل و تبلت در ایران برگزار می‌شود. طبیعتا برای شروع جشنواره نیاز به تبلبغات است تا هنرمندان با آن آشنا شوند و ارتباط برقرا کنند.

وی با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان در ایران و جهان و دریافت فیلم‌ها فقط سه ماه فرصت داشتیم، گفت: در بخش ملی این جشنواره ۴۳۱ اثر به دبیرخانه ارسال شد. با توجه به این که اولین دوره جشنواره بود ما محدودیت زمان ی برای آثار نداشتیم و بعضی از فیلم‌های ارسالی در سال‌های قبل ساخاته شده بودند. از ۱۹ استان در این جشنواره شرکت کرده بودند که در این میان استان تهران با ۱۸ فیلم بیشترین سهم را داشت. همچنین بعد از سه مرحله بازبینی آثار توسط هیئت داوران ۸۷ فیلم بخش مسابقه راه یافتند.

دبیر هنری جشنواره درباره آثار بخش بین‌الملل این جشنواره توضیح داد: حداقل ۶ ماه فرصت از زمان اعلام فراخوان لازم است تا آثار ارسال شوند اما با وجود فرصت کمی که داشتیم ۱۳۲۶ اثر از ۹۶ کشور به دبیرخانه ما ارسال شد. در مرحله اول بازبینی ۴۴ اثر از ۲۵ کشور و در بررسی نهایی ۱۰ اثر برگزیده انتهاب شد. همچنین در بخش داخلی نیز ۱۰ اثر برگزیده شده است که از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

حجت‌الله ناظری درباره هیات انتخاب و داوری آثار خاطرنشان کرد: هیات انتخاب جشنواره متشکل از بهنام بهادری، مریم نقیلکی و خودم است. همچنین هیات داوران ما شامل عبدالله علی‌مراد، بهرام عظیمی، امیر مشهدی عباس و امیررضا مافی می‌شود.

او در پایان نشست با اشاره به سخنی از امام خمینی که تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‏ آور محرومیت‌ها باشد، توضیح داد: ما امروزه در فضای مجازی به نوعی با محدودیت محتوای مناسب و درست مواجه هستیم. جشنواره استاپ موشن به گونه‌ای تعریف جدیدی از این سخن امام خمینی ارائه کرده است و با همین نگاه و رویکرد کار خود را آغاز کزده است.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استاپ موشن خانگی جمعه ۲۲ اسفند ماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000