پلتفرم فیلیمو با حداقل درآمد سالانه ۶۶۰ میلیارد چه می‌کند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۶
صبا گزارش می‌دهد؛

پلتفرم فیلیمو با حداقل درآمد سالانه ۶۶۰ میلیارد چه می‌کند؟

بر اساس آمارهای اعلامی از سوی فیلیمو، این پلتفرم با 2.7 میلیون نفر مخاطب، سالانه بیش از 600 میلیارد تومان اشتراک می‌فروشد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، پلتفرم وی‌اودی فیلیمو ۱۶ اسفند ماه گزارشی ۵۴ صفحه‌ای با عنوان گزارش سالانه منتشر کرده که آمارها و نکاتی را درباره محصولات آینده، سلیقه و شمار کاربران، حجم مصرفی اینترنت و… اعلام می‌کند. این گزارش که وضعیت این سرویس را در گستره زمانی آذر ماه ۹۸ تا آذر ماه ۹۹ بررسی کرده، نشان از رشد سریع این پلتفرم در میان مخاطبان دارد.

بر این اساس در یک سال گذشته تعداد کاربران فیلیمو ۲٫۵ برابر شده است. در همین فاصله زمانی، میزان تماشای فیلم و سریال نیز در این سرویس از ۹ میلیارد دقیقه در سال به ۲۹ میلیارد دقیقه در سال رسیده که نشان از رشد ۳ برابری دارد.

فیلیمو تعداد کاربران فعال خود را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرده است که با توجه به میانگین نرخ اشتراک این پلتفرم که حدود ۵۰ هزار تومان است، مشخص می‌شود که کاربران فیلیمو ماهانه حداقل ۵۵ میلیارد تومان بابت هزینه اشتراک به شرکت صباایده پرداخت می‌کنند و درآمدی ۶۶۰ میلیارد تومانی را در سال، از این محل برای آن رقم می‌زنند.

ارقام یادشده تنها از محل فروش اشتراک به کاربران است و فیلیمو از محل نمایش تبلیغات پیش از آغاز محصولات و همچنین ترافیک اینترنت نیز درآمد مجزایی دارد که جزییاتی از آن در دست نیست.

این گردش مالی بالا، در حالی است که فقط ۲٫۷ میلیون نفر به صورت قانونی از محصولات فیلیمو استفاده می‌کنند و بازاری بسیار بزرگ به وسعت جمعیت ۸۴ میلیونی کشور، پیش روی این پلتفرم قرار دارد تا با تصاحب تدریجی آن، درآمد خود را بسیار بالاتر ببرد.

فیلیمو اعلام کرده که هم‌اکنون ۳۰ سریال اختصاصی تازه در مراحل مختلف تولید دارد که حتما بخشی از این درآمد صرف تولید آنها می شود و همانطور که بارها هم اشاره شده است رقم های تولید و دستمزد در شبکه نمایش بسیار بالاتر از سینما و حتی تلویزیون است و منتقدان همین مساله را باعث برهم خوردن نظم تولید آثار تصویری می دانند و برخی دیگر که موضع تندتری دارند حتی اعلام کرده اند که این تولیدات محلی برای پولشویی صاحبان سرمایه به ویژه پولدارهای بیرون از سینماست.

همچنین این پلتفرم در حوزه تبلیغات هم پرخرج است و به ویژه مدتی است دیگر همه بلیبوردها و دیگر فضاهای تبلیغاتی شهری را در اختیار خود گرفته است و تصاویر بازیگران سریال های آن در جای جای شهری چون تهران به من و شما نگاه می کنند!

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است