جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش به پایان رسید/ اعلام اسامی برگزیدگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲

جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش به پایان رسید/ اعلام اسامی برگزیدگان

مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش، شامگاه گذشته در تالار همایش‌های جزیره کیش با داوری و اهدای جوایز برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش شامگاه گذشته در تالار همایش‌های جزیره زیبای کیش با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی سازمان مناطقه آزاد کیش با بزگداشت سامان خلیلیان کارگردان تئاتر و مدیر بخش خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و مهتاب تبریزی هنرمند کیش وند برگزار شد.

در این مراسم جایزه بخش طرح و ایده مکتوب که توسط بازخوان‌های این بخش انتخاب شد به مهدی ملکی اهدا شد.

عباس نجاری دبیر جشنواره در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کوتاه کیش، عنوان کرد: در مدت زمان کمی که در اختیار داشتیم،‌ با تلاش شبانه روزی هیات انتخاب ۱۴ اثر برگزیده شدند و برای اجرا در کیش از این نمایش‌ها دعوت کردیم و متاسفانه بخش کافه‌ای به دلیل کووید ۱۹ به صورت نمایش فیلم برگزار شد.

در ادامه مراسم برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل اعلام شدند:

گروه داوران سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش پس از تماشای نمایش های ۲ بخش تئاتر «ساحلی» و «کافه‌‌ای» آرای خود را به ترتیب زیر اعلام کرد:

بخش «ساحلی»

ایده اجرا:

الف) گروه داوران برای توجه به اساطیر ایرانی در ایده‌پردازی با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از نمایش «تیشتر و اپوش» تجلیل کرد.

ب) گروه داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از ایده اجرایی چیدمان، اجرای «نیزار» تجلیل کرد.

موسیقی:

با اهدا لوح و جایزه نقدی گروه داوران از امیرحسین بلغند برای موسیقی نمایش «دلیران» ساحل تجلیل کرد.

طراحی فضا:

الف) با اهدا لوح و جایزه نقدی گروه داوران برای بهره‌گیری از عناصر اجرایی چون لباس و محیط از طراحی فضای نمایش «تیشتر و اپوش» تجلیل شد.

ب) گروه داوران با اهدا دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای استفاده خلاقانه از محیط و عناصر اجرا نمایش «پرومتئوس» را شایسته دریافت تندیس جشنواره دانست.

اجراگران:

الف) با اهدا لوح و جایزه نقدی گروه داوران از گروه اجراگران نمایش «اهانت به من نامعلوم» تجلیل شد.

ب) گروه داوران با اهدا دیپلم افتخار و جایزه نقدی گروه اجرا گران نمایش «پرومتئوس» را شایسته دریافت تندیس جشنواره دانست.

بازیگران:

الف) گروه داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را برای بازی در نمایش «دلیران ساحل» به فروزان حسینی تقدیم کرد.

ب) لوح تقدیر و جایزه نقدی برای بازی در نمایش در نمایش «وقتی کلاغ‌ها آواز می‌خوانند» به شایان سلطانی تعلق گرفت.

ج) گروه داوران دیپلم افتخار و جایزه نقدی و تندیس جشنواره را برای بازی در نمایش «وقتی کلاغ‌ها آواز می‌خوانند» به سعید سلطانی اهدا کرد.

کارگردانی:

الف) لوح تقدیر و جایزه نقدی برای کارگردانی نمایش «دلیران ساحل» تعلق به مهدی روزبهانی تعلق گرفت.

ب) برگزیده: دیپلم افتخار و جایزه نقدی و تندیس جشنواره اهدا شد به شاهین سلطانی کارگردان نمایش «وقتی کلاغ‌ها آواز» می‌خوانند.

جوایز بخش نمایش‌های «کافه‌ای»

گروه داوران پس از تماشای فیلم نمایش‌های ارسالی در این بخش اگرچه آرزومنده این بود که گروه‌های اجرایی فرصت اجرای زنده و شرکت حضوری در جشنواره را می‌یافتند این امید را هم داشت که آثار با کیفیت بهتری از حیث ارزش های هنری و خلاقیت را مشاهده کند، بنابراین با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از فائزه یوسفی برای نمایش «فائزه» و رادمهر کشانی و منیره السادات حسینی برای نمایش «بن بستی که نیمه فرعی بود» تجلیل شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است