آثار ۱۵ تصویرگر ایرانی به مسابقه براتیسلاوا ۲۰۲۱ راه یافت

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از اعلام فراخوان مسابقه تصویرگری براتیسلاوا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده رسمی این رویداد در ایران بیش از ۸۰ اثر تصویرگری کتاب‌های کودکان از بیش از ۵۰ هنرمند ایرانی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

روز ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ هیات داوران متشکل از فرشید مثقالی، سحر ترهنده، علی‌رضا گلدوزیان، کمال طباطبایی و علی بوذری پس از ساعت‌ها بحث و بررسی، آثار برتر را معرفی کردند.

تصویرگری کتاب‌های «به کرگدن بگو بره» از انتشارات فاطمی و «شاه و ماه» از انتشارات مدرسه هر 2 اثر پدرام کازرونی و تصویرگری کتاب‌های «پرنده‌ها و آسمان» اثر محمدعلی بنی‌اسدی، «آن دورِ دور» از نوشین صادقیان، «یک آدم نقاشی کن» میترا عبدالهی، «خوابم یا بیدار» اثر سمانه صلواتی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای شرکت در مسابقه تصویرگری «براتیسلاوا» ۲۰۲۱ انتخاب شد.

همچنین تصویرگری کتاب «تو یک جهانگردی» کار غزل فتح‌الهی، «جهان مال من است» اثر هاله قربانی و «لی‌لی کجایی؟» از طراوت جلالی هرسه از نشر فاطمی، «ولنتاین رنگ‌ها» اثر رضا دالوند از انتشارات  فرانسوی «Des Elephants»، «دوست بهتر است یا کلوچه» و «ماچوچه و کلاغ» اثر محمدحسین ماتک از انتشارات کانون و فاطمی و «سیمرغ» اثر محمد بررنگی از انتشارات مدرسه دیگر آثار منتخب برای شرکت در این رویداد بین‌المللی است.

در همین حال تصویرگری کتاب‌های «La Piccola Pittrice» اثر فرشته نجفی از نشر برزیلی «Coccole book»، «خرگوشان چشمه ماه» اثر امیر شعبانی‌پور، «هفت‌خوان رستم» از عطیه مرکزی، «خاله سوسکه» و «مادر» اثر هدی حدادی به ترتیب از انتشارات موسسه تاریخ ادبیات کودکان، میرماه و فاطمی عنوان دیگر آثار انتخابی از سوی داوران برای شرکت در مسابقه‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۱ است.

نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا هر 2 سال یک‌بار در جمهوری اسلواک، آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو UNESCO، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، امکان رویارویی تصویرگران را فراهم و شرایط را در برای ارزیابی آثار و توسعه و پیشرفت این هنر مهیا می‌کند.

همچنین در کنار این جشنواره، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگری، از جمله کارگاه آموزشی تصویرسازی و سمپوزیوم، توسط BIB برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/