آشنایی با عشق از منظر ابن‌سینا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۱

آشنایی با عشق از منظر ابن‌سینا

ششمین نشست درس‌گفتارهایی درباره بوعلی سینا ۲۰ اسفند با سخنرانی حسین محمودی به «عشق از منظر ابن سینا» می‌پردازد.

به گزارش صبا، ششمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره بوعلی سینا در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی حسین محمودی به «عشق از منظر ابن سینا» اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

«عشق» یکی از موضوعاتی است که با زندگی انسان پیوندی عمیق و جدی دارد. به همین سبب است که از دیرباز تا کنون اغلب اندیشمندان، عارفان، فیلسوفان و هنرمندان بیش از هر موضوعی «عشق» را دستمای کار خود قرار داده‌اند. ابن سینا نیز به عنوان بزرگترین حکیم ایرانی به این مقوله ورود کرده و درباب عشق نظریه‌پردازی کرده است.

ویژگی منحصر به فرد و ممتاز ابن سینا این است که وی با توجه به احاطه کاملش به تمامی شاخه‌های علوم زمانه خویش از چندین چشم‌انداز مختلف به تأمل درباب عشق پرداخته است. ما معمولا ابن سینا را به عنوان فیلسوف یا طبیب می‌شناسیم و کمتر از بعد عرفانی او یاد می‌شود، اما او آگاهی عمیق و منسجمی نسبت به مسائل عرفانی داشت. بنابراین هنگامی که سخن «عشق از منظر ابن سینا» می‌رود ما با چندین نظرگاه مختلف رو به رو هستیم. ابن سینای طبیب، ابن سینای فیلسوف و ابن سینای عارف، هر کدام نگاه ویژه خود را به موضوع «عشق» دارند. در این درس گفتار به معرفی سه نگاه متفاوت ابن سینا به مقوله عشق پرداخته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این درس گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است