شک و تردیدهایی از جنس تنهایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۵
یادداشتی به قلم سحر عصرآزاد؛

شک و تردیدهایی از جنس تنهایی

سحرعصرآزاد پس از تماشای فیلم کوتاه «من او نیستم» که به تازگی در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفته است، در یادداشتی به این اثر پرداخت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سحر عصرآزاد منتقد درباره فیلم کوتاه «من او نیستم» ساخته پویا مامقانی که این روزها در بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» روی پرده سینماهای هنروتجربه است، یادداشتی نوشت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«فیلم کوتاه «من او نیستم» بر اساس فیلمنامه‌ای از آزاده عباسی و کارگردانی پویا مامقانی، در روسیه می‌گذرد و زندانی‌ای که زودتر از موعد آزاد می‌شود تا به خانه و کنار همسرش بازگردد اما شک و تردیدهایی از جنس تنهایی و انزوای زندان، این مواجهه را خدشه‌دار می‌کند.

فیلمساز توانسته حال و هوای این جغرافیا و اتمسفر سرد روابط انسانی را بدون اغراق و بزرگ‌نمایی در قاب‌های ساکن و تک افتاده، شیوه مواجهه با کاراکترها و زاویه نگاه به موقعیت‌های طراحی شده، به مخاطب منتقل کند تا حس سکون، یخ‌زدگی، شک و تردید برآمده از دل تنهایی و انزوای کاراکتر آندره را به عنوان یک زندانی تازه آزاد شده، از لایه‌های اثر دریافت کند.

به جهت قصه‌پردازی چه بسا نویسنده می‌توانست با انسجام بیشتر بدون تکیه بر تمهیداتی همچون فالش بک یا حتی سکانس باز کردن گچ پای زن، این اطلاعات را با شیوه‌ای دراماتیک‌تر بدون آنکه روال پیش‌رونده داستان دچار لکنت شود، به مخاطب منتقل کند. به این ترتیب تعلیق و تاثیرگذاری سکانس پایانی و آنچه مخاطب انتظارش را می‌کشد بخصوص اهمیت وفادار ماندن به به لحن روایی و تصویری که از ابتدا برای فیلم انتخاب شده، بیشتر می‌شد.»

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است