تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو جوان/ رویکردمان در ۱۴۰۰ استفاده از فناوری‌های جدید است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۶
علیرضا مقصودی با صبا مطرح کرد:

تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو جوان/ رویکردمان در ۱۴۰۰ استفاده از فناوری‌های جدید است

مدیر رادیو جوان ضمن ارایه گزارش از عملکرد این شبکه رادیویی در سال 99 از برنامه‌های ویژه نوروز 1400 سخن گفت.

علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا در پاسخ به این پرسش که رادیو جوان در سال ۹۹ تا چه اندازه به اهداف خود دست پیدا کرده است، اظهار کرد: در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که با آن روبه رو شدیم یعنی هم اجتماعات آن شکل و شمایل سال‌های گذشته را نداشت و هم دید و بازدیدهای نوروزی باید لغو می‌شد، همه چیز از جمله برنامه‌های رادیو جوان رنگ و بوی مجازی و کرونایی به خود گرفت.

وی ادامه داد: ما از اسفند سال ۹۸ با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور و ابعاد آن، برنامه‌ریزی خود را تغییر دادیم و از ابتدای سال ۹۹ با برنامه‌هایی که مردم احساس کنند رادیو در کنارشان است، در خدمت مخاطبان بودیم. به عنوان مثال برنامه صبحگاهی «شیرینی خونگی» را تدارک دیدیم که بیشتر به دورهمی خانوادگی، همنشینی و همدلی می‌پرداخت. «هیچ جا خونه آدم نمیشه» یکی دیگر از برنامه‌های ما بود که عصرها پخش می‌شد و بیشتر ناظر بر این بود که در خانه ماندن افراد آن‌ها را از کرونا مصون می‌دارد.

تعداد برنامه‌های تعاملی در سال ۹۹ افزایش یافت

مدیر رادیو جوان با اشاره به اینکه این شبکه رادیویی در سال ۹۹ تمام تلاش خود را کرده است تا تعداد برنامه‌های تعاملی خود را افزایش دهد، اظهار کرد: بیشترین ارتباط مردم با رادیو در اتومبیل‌های شخصی آن‌ها اتفاق می‌افتد اما در سال ۹۹ باتوجه به محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر به دلیل کرونا این ارتباط کم شد اما ما تلاش کردیم بیشتر روی فضای مجازی خود کار و مخاطبان را ترغیب کنیم تا از طریق نرم‌افزار ایران‌صدا برنامه‌های ما را بشنوند.

مقصودی با اشاره به برنامه‌های جدیدی که در سال ۹۹ به جدول پخش رادیو جوان اضافه شده است، مطرح کرد: «رادیوم» با حضور سیاوش صفاریان‌پور و احسان مهرجو از جمله برنامه‌هایی بود که به جدول پخش این شبکه رادیویی اضافه شد. سیاوش صفاریان‌پور یک برند برای برنامه‌های علمی محسوب می‌شود و خوشحال هستیم که از ظرفیت ایشان در رادیو جوان بهره گرفته‌ایم. یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که در حوزه بازی و سرگرمی رخ داد تولید برنامه «بازی باز» بود که برای اولین بار همه مخاطبان تلویزیون می‌توانستند عضو یک اپلیکیشن شوند و همزمان در یک مسابقه شرکت کنند.

تولید ۸۰ عنوان برنامه جدید در امسال

وی ادامه داد: «آفساید» دیگر برنامه جدید ما در امسال بود که به عنوان برنامه مرجع در حوزه ورزش محسوب می‌شود. «جوان‌شهر» با اجرای محمد دلاوری و با موضوع گره‌های ذهنی جوانان دیگر برنامه جدید ما در سال ۹۹ بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. «دادرسانه» برنامه عدالت‌خواهانه این شبکه رادیویی است که در سال ۹۹ برای اولین بار روی آنتن رفت و پرونده‌های مفاسد اقتصادی را مورد بررسی قرار داد. همچنین برنامه «کوی دانشجو» که بیشتر به موضوعات مربوط به دانشجویان سراسر کشور می‌پردازد، دیگر برنامه جدید ما در سال ۹۹ بود.

مدیر رادیو جوان با اشاره به اینکه امسال رادیو جوان یک برنامه مهم با نام «خداقوت» روی آنتن برده است، اظهار کرد: باوجود آنکه ما می‌توانستیم در استودیو برنامه‌سازی و از کادر درمان تجلیل کنیم اما تصمیم گرفتیم با همه خطرهای موجود به ۲۵ بیمارستان در سراسر کشور سر بزنیم و از کادر درمان تجلیل کنیم. قصدمان این بود که به آن‌ها بگوییم رادیو در کنار کادر درمان است. همچنین «میدان امام حسین» و «خط آزاد» ۲ برنامه میدانی ما در سال ۹۹ بود.

به گفته مقصودی، در سال ۹۹ حدود ۸۰ عنوان جدید برنامه‌سازی روی آنتن رادیو جوان رفت.

اهداف رادیو جوان در سال ۱۴۰۰

وی درباره اهداف این شبکه رادیویی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای سال جدید قصد داریم کاری کنیم که مخاطبان در هر لحظه که رادیو جوان را می‌شنوند، با آن ارتباط برقرار کنند. تنوع برنامه‌ها در سال جدید باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و لزوم در خانه ماندن مردم، بیشتر می شود و تولید برنامه‌های جدید و تعاملی، استفاده از فناوری VR  و AR و بهره‌مندی از آن در مسابقه‌های رادیویی، توجه به فضای مجازی، حفظ برنامه‌های نوپا و قدیمی و… از جمله اهداف ما در سال جدید است.

مدیر رادیو جوان درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در نوروز ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: برنامه «رادیوم» با موضوع علمی و سرگرمی از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح هر روز روی آنتن رادیو جوان می‌رود. «تازه شو» یک جنگ عیدانه است که با رویکرد ایجاد تفریح و سرگرمی برای مخاطبان و اطلاع‌رسانی درباره اخبار کرونا پخش می‌شود. میزگرد طنز «تا قرنی نو» قرار است با حضور جوانان طنزپرداز شبکه روی آنتن برود و به پیش‌بینی اتفاق‌های سال جدید می‌پردازد.

مقصودی افزود: «چهارده دو صفر» که یک دورهمی مجازی است برای ساعت ۱۴ تا ۱۴:۴۵ تدارک دیده شده است. برای ساعت ۱۵ تا ۱۶ هر روز برنامه‌ «کافه بهار» که یک ویژه‌برنامه فرهنگی، ادبی و هنری است، در نظر گرفته شده که با حضور هنرمندان و بازیگران جوان کشور پخش می‌شود. در حقیقت این برنامه جایگزین «کافه رادیو» رادیو جوان شده است. کنداکتور ساعت ۱۶ رادیو جوان به برنامه «جوان‌پسند» اختصاص دارد که از اسفندماه روی آنتن رفته است و پخش آن در ایام نوروز ادامه دارد. پخش موسیقی، مسابقه، معرفی برنامه‌ها، گفتگو با اهالی رادیو و…از جمله بخش‌های مختلف این برنامه است.

«عیدانه» ویژه‌برنامه سال تحویل با حضور اهالی فرهنگ و هنر

وی با اشاره به برنامه‌های عصرگاهی و شبانگاهی این شبکه رادیویی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: برنامه «خونمون عیدا» که یک طنز تفریحی است با تاکید بر در خانه ماندن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ روی آنتن می‌رود. مسابقه «بازی باز» هم در ایام نوروز به پخش خود ادامه می‌دهد. برنامه شبانگاهی «با تو حالم خوبه» با مشارکت آستان قدس هر شب از حرم امام رضا (ع) به صورت زنده از ساعت ۲۰ تا ۲۱ روی آنتن می‌رود. در این برنامه که هر شب با حضور اهالی فرهنگ و هنر پخش می‌شود، تلاش می‌کند تا حال و هوای حرم را به مخاطبان منتقل کند. «موج جوانی» که به نوار ساحلی و جنوبی کشور سفر می‌کند عنوان دیگر برنامه ما در نوروز ۱۴۰۰ است که با مشارکت ستاد نیروهای مسلح تولید می‌شود. «جیک و پیک» برنامه طنز با معرفی افراد موفق در فضای مجازی و «سینما زندگی» با معرفی آثار سینمایی از دیگر برنامه‌های ما در ایام نوروز است.

به گفته مدیر رادیو جوان، برنامه‌های ویژه عید نوروز ۱۴۰۰ از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه روی آنتن می‌رود.

مقصودی با بیان اینکه برنامه ویژه سال تحویل رادیو جوان «عیدانه» نام دارد، مطرح کرد: «عیدانه» که قرار است با اهالی فرهنگ و هنر گفتگوهای متفاوتی را رقم بزند از ۹ صبح روز عید یعنی ۳۰ اسفندماه تا ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می‌رود و تلاش می‌کنیم مخاطبان را در ساعت‌های پایانی سال ۹۹ راضی نگه داریم.

توجه به مطالبه جوانان در برنامه‌های ویژه انتخابات

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا رادیو جوان ویژه‌برنامه‌‌هایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تدارک دیده است یا نه، مطرح کرد: ویژه‌برنامه‌های انتخابات از اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود و ما در رادیو جوان به دنبال آن هستیم که با ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده مشارکت حداکثری را رقم بزنیم و از نظرهای مختلف بهره ببریم تا مردم بهترین فرد را به عنوان رییس جمهوری آینده انتخاب کنند. نکته مهم آن است که مساله اصلی رادیو جوان همیشه و به ویژه در زمان انتخابات توجه به مسایل جوانان و مطالبه‌های آن‌هاست که تلاش می‌کند در ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده بیشتر به این موضوع بپردازد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است