اعلامِ شیوه اخذ مالیات از اینستاگرامرها/ تراکنش‌های بانکی بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
صبا گزارش می دهد؛

اعلامِ شیوه اخذ مالیات از اینستاگرامرها/ تراکنش‌های بانکی بررسی می‌شود

سازمان امور مالیاتی از ردیابی حساب اینفلوئنسرهای پرفالوئر برای اخذ مالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، با گذشت یک هفته از تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی که اینفلوئنسرهای دارای بیشتر از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده را ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد می‌کرد، سازمان امور مالیاتی جزییاتی از سازوکار اخذ این مالیات را اعلام کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۵ اسفند ماه در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، سازمان امور مالیاتی را موظف کردند تا از اینفلوئنسرهایی با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده مالیات اخذ کند.

در همین رابطه مهدی کوهیان فعال حقوق رسانه ۸ اسفند ماه در گفتگو با صبا در این باره گفت: به نظر من اینفلوئنسرها دیگر با اسم و رسم واقعی و شخصی خود کار نمی‌کنند و زیرزمینی خواهند شد. چرا قانون کمک نمی‌کند کسانی چون اینفلوئنسرها که در میان مخاطبان خود، نفوذی دارند با دریافت هزینه به کسب‌وکارهای کوچک کمک کنند؟ مشاهده می‌شود که آن‌ها مُبلِغ کسب‌وکارهای کوچک و دچار آسیب در دوران کرونا هستند و به نوعی به آن‌ها و گردش اقتصادی کمک می‌کنند. پس بهتر است بگذاریم شفاف و رو باشند و کارشان را ادامه دهند تا اینکه به شبکه‌های اجتماعی زیرزمینی و اینفلوئنسرهای غیرقابل شناسایی و غیرپاسخگو تبدیل شوند.

وی همچنین تاکید کرد که اجرای این طرح دشوار است زیرا ممکن است خیلی از اینفلوئنسرها و گرداننده آن‌ها شناسایی نشوند. این شناسایی خود مشکلاتی دارد پس دولت راه دشواری را برای شناسایی اینفلوئنسرها، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ مالیات از آن‌ها خواهد داشت و خود نیز مشمول هزینه‌ای می‌شود. باید ببینیم نمایندگان مجلس برچه اساس و استدلالی این طرح را تصویب کرده‌اند زیرا یک ساز و کار جدی، فنی و آی تی برای شناسایی این افراد لازم است.

حال محمود علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی در جدیدترین اظهارنظر خود به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که برای اخذ مالیات از کاربران معروف اینستاگرام، تراکنش‌های بانکی آنان بررسی خواهد شد و سازمان امور مالیاتی با این شیوه به درآمدی که این چهره‌ها از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کسب می‌کنند، آگاه خواهد شد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است