نابودی سیاره‌ای که حیات‌مان به آن وابسته است/ وجود امیدی در دل برای نجات | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
سمیح کاپلان اوغلو:

نابودی سیاره‌ای که حیات‌مان به آن وابسته است/ وجود امیدی در دل برای نجات

کارگردان فیلم «گندم» به جشنواره آنلاین «هنر زنده است» پیامی داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره «هنر زنده است»، سمیح کاپلان اوغلو فیلمساز سینمای ترکیه که فیلم «گندم» او امروز یک نمایش ویژه در سالن اصلی پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب دارد، به همین مناسبت پیامی را به جشنواره «هنر زنده است» منتشر کرد.

متن پیام سمیح کاپلان اوغلو به شرح زیر است:

«دوستان عزیز!

کاش این امکان را داشتم که در کنارتان بودم و می‌توانستیم رودررو این گفتگو را انجام بدهیم اما افسوس که در روزگاری هستیم که باید از هم دوری کنیم. امروز به ‌دلیل کرونا از همدیگر دوریم اما در آینده دلایل بیشتر ی خواهیم داشت که بیش از این، از هم دوری کنیم. حتی دوری از یاران و دوستان بسیار نزدیک‌مان.

من نوشتن «گندم» را در سال ۲۰۱۱ آغاز کردم و در سال ۲۰۱۳ به‌دنبال مکان‌هایی بودم تا فیلمبرداری را شروع بکنم: آن‌زمان چنین تصور می‌کردم که نابودی اقلیم‌های سبز در آینده دور صورت می‌گیرد اما دردمندانه می‌گویم که آن اتفاق بسیار زودتر از تصور من رخ داد: ما در حال کشتن و نابودی سیاره‌ای هستیم که حیات ما وابسته به آن‌ است. جنگ‌ها، مهاجرت‌ها و نابودی مراتع و جنگل‌ها و در این روزها بیماری همه گیر کرونا، دست به دست هم داده‌اند و تا نابودی سیاره‌مان را ممکن سازند ای دریغا که چنین کرده‌ایم و چنین مصیبتی را به‌چشم خود دیده‌ایم …با این وجود هنوز ته مانده امیدی در من هست که نجات پیدا کنیم. به امید دیدارتان.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است