کتابخانه مرکزی یزد ۱۶ اسفند ماه افتتاح می‌شود

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مرکزی، مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد شنبه ۱۶ اسفند ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونان و مدیران نهاد، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و جمعی از مدیران و مسئولان این استان برگزار می‌شود.

با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، تعداد کتابخانه های مرکزی به ۱۰ باب خواهد رسید و حدود ۸ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه‌ای کشور افزوده می‌شود. ظرفیت پیش بینی شده منابع چاپی و غیر چاپی برای این کتابخانه مرکزی ۲۰۰ هزار نسخه است که از این تعداد ۱۰۰هزار نسخه در مخزن اصلی کتابخانه جای می گیرد.

پس از اقدامات اولیه نهاد برای ورود به بحث عمرانی کتابخانه مرکزی یزد و زمان‌ اعلام شده برای اتمام و افتتاح پروژه تا پایان سال ۱۳۹۸، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این کتابخانه در موعد مقرر آماده افتتاح نخواهد شد؛ چراکه تا پیش از آن، بسیاری از فعالان حوزه عمرانی در این استان، اتمام این پروژه را در خوشبینانه‌ترین حالت برای سال ۱۴۰۰ تخمین می‌زدند.

این پروژه به عنوان یک پروژه عظیم فرهنگی و یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی استان یزد پس از حدود ۲۵ سال، با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اواخر سال ۱۳۹۸ آماده افتتاح شد، اما به دلیل آغاز پاندمی کرونا افتتاح آن تاکنون به تاخیر افتاد که در نهایت طی مراسمی روز شنبه ۱۶ اسفند ماه سال جاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/