کارگروه مد و لباس موظف به برگزاری جلسه هر ۳ ماه یکبار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

کارگروه مد و لباس موظف به برگزاری جلسه هر ۳ ماه یکبار شد

جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور معاون امور هنری وزارت ارشاد و اعضای کارگروه 12 اسفند برگزار شد.

به گزارش صبا، جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کارگروه صبح سه شنبه ۱۲ اسفندماه در ساختمان معاونت امور هنری برگزار شد.

در این جلسه سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری و رییس کارگروه مد و لباس کشور، مرضیه شفاپور دبیر کارگروه، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سومبات هاکوپیان رییس انجمن طراحان پارچه و لباس، ابوالقاسم شیرازی رییس انجمن اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، صنعت و معدن و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در این جلسه مقرر شد جلسات کارگروه مد و لباس کشور با حضور اعضای کارگروه، به طور مستمر هر سه ماه یکبار برگزار شود و نمایندگان دستگاه ها و نهادهای عضو کارگروه، تکالیف و وظایف دستگاه خود را براساس مصوبات کارگروه پیگیری و اجرایی کنند.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال۱۳۸۵، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تشکیل شد و دبیرخانه کارگروه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شد. بنابراین دستگاه ها و نهادهای عضو کارگروه موظفند موضوع و مصوبات را در دستگاه خود پیگیری کنند.

وی افزود: تقویت نهادهای خصوصی از اولویت ها و مفروضات معاونت امور هنری است اما واگذاری و تفویض مسوولیت ها به معنی انحصار امور در یک بخش نیست.

حسینی در پایان گفت: در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ساماندهی طراحی مورد نظر است و ضرورت دارد که حوزه طراحی، محور برنامه های کارگروه باشد.

در این جلسه، مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گزارشی از فعالیت های کارگروه در یک سال گذشته و جشنوارهای حوزه مد و لباس ارایه کرد.

نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز گزارشی از تکالیف دستگاه های خود براساس مصوبات کارگروه ارایه کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است