فیلم «پارمیدا» تجربه خوبی با کارگردانی از تئاتر بود/ ساخت آینده سینما با «هنروتجربه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
شراره رخام در گفتگو با صبا:

فیلم «پارمیدا» تجربه خوبی با کارگردانی از تئاتر بود/ ساخت آینده سینما با «هنروتجربه»

شراره رخام بازی در فیلم «پارمیدا» و تجربه کار با آرش سنجابی کارگردان اثر را تجربه ای خوب برای خودش دانست.

شراره رخام که در فیلم سینمایی «پارمیدا» به کارگردانی آرش سنجابی نقش‌آفرینی کرده و این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است در گقتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره چگونگی همکاری با سنجابی گفت: من در چند تئاتر ایشان به عنوان تماشاگر مهمان حضور داشتم و این فرصتی برای آشنایی و همکاری ما شد.

وی درباره نقشی که در «پارمیدا» بازی کرده است، خاطرنشان کرد: «پارمیدا» اثر خیلی خاصی‌ست و من هم در بخشی از آوانگاردی که آقای سنجابی به تصویر کشیده اند، تصویرگر نقشی بودم.

رخام درباره تجربه همکاری با سنجابی توضیح داد: به نظر من کار کردن با آقای سنجابی همیشه خاص است، چه در تئاتر و چه فیلمی که من در آن بازی کرده‌ام. او کسی‌ست که همیشه ایده‌های جدید دارد و کارهایی می‌سازد که در آن آدم‌ها را به چالش‌های ذهنی می‌کشاند.

این بازیگر با اشاره به اینکه ردپای کارگردانی در تئاترهای آرش سنجابی مشهود است، توضیح داد: شاید در بعضی کارهایی که می‌بینیم چه فیلم، چه تئاتر، بازیگر همه کارها را انجام می‌دهد اما چون در کارگردانی‌های آقای سنجابی اندیشه، عمق و فکر وجود دارد خودش بازیگر را هدایت می‌کند. همچنین باید گفت چون کارگردان هنگام ساخت اثر، با چالش‌های ذهنی درگیر است، درنهایت تماشاگر هم دچار چالش می‌شود و این مساله از جذابیت‌های فیلمی‌ست که ایشان کارگردانی کرده‌اند.

این بازیگر درباره اهمیت اکران فیلم در سینماهای هنروتجربه بیان کرد: به افرادی که حمایت‌گر سینمای هنروتجربه هستند خیلی تبریک می‌گویم به این دلیل که این فرصت را فراهم می‌کنند تا صاحبان اندیشه‌های جدید فرصت اکران و به نمایش درآمدن فیلم‌شان را داشته باشند. شاید در حالت عادی راه برای فیلمسازان جوان و تازه‌کار باز نباشد ولی هنروتجربه این شرایط را فراهم می‌کند که ایده‌های جدید فرصتی برای دیده‌شدن داشته باشند.

بازیگر فیلم «آرزوهای ناتمام» در پایان عنوان کرد: طبیعتا سینما به ایده‌های جدید و اشخاص صاحب فکر و اندیشه‌ای مثل آقای سنجابی و کارگردانان مشابه نیاز دارد. ایجاد این فرصت جای تجلیل و تشکر دارد. به نظر من سینماگران هنروتجربه، همان‌طور که از نامش پیداست، کسانی هستند که در حال تجربه هستند و آینده‌سازان سینمای کشور هستند و هنروتجربه این فرصت را ایجاد می‌کند که پایه‌های آینده سینما گذاشته شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است