ترجیح می‌دهم نهادهای مسئول سرنوشت «پرنسس های کوره» را پیگیری کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۹
مونا خوش‌اقبال با صبا مطرح کرد:

ترجیح می‌دهم نهادهای مسئول سرنوشت «پرنسس های کوره» را پیگیری کنند

مدیر گالری کاما درباره نمایشگاه «پرنسس‌های کوره» و پیگیری از سوی نهادهای مربوطه گفت.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، چندی پیش نمایشگاه «پرنسس‌های کوره» که قرار بود هشتم اسفندماه در گالری کاما برپا شود، به علت برخی شایعات مبنی بر اینکه کودکانی که از آن‌ها عکاسی شده، کودکان کار هستند و مجوز برپایی هم صادر نشده بوده است، تعطیل شد.

همان شب تعطیلی نمایشگاه مونا خوش‌اقبال مدیر گالری کاما در گفتگو با صبا درباره این موضوع شفاف‌سازی و خاطرنشان کرد که این بچه‌ها، کودکان کار نبوده و رضایت تمام والدین آن‌ها برای برپایی نمایشگاه را داشته اند.

حال در پیگیری‌های مجدد صبا از سرنوشت این نمایشگاه، رییس گالری کاما درباره سرانجام این نمایشگاه عنوان کرد: ترجیح می‌دهم مسایل قانونی از سوی نهادهای مسئول پیگیری شود، به همین دلیل فعلا سکوت کرده‌ام اما از طرفی هم خانواده‌های بچه‌ها و علی صوفی عکاس نمایشگاه، از برخی انتصاب‌ها همچون کودک کار خواندن دختران، بسیار دلشکسته هستند.

وی افزود: این مساله از یک موضوع خیر و هنریِ کوچک تبدیل به سواستفاده سودجویان و اتفاقات سیاسی و اجتماعی شده است و این اصلا درست نیست زیرا ما اجازه نمی‌دهیم کودکان و خانواده‌هایی که از آن‌ها عکاسی شده بازیچه دست افراد شوند و هم من و هم همه هنرمندان مسئول هستیم.

خوش‌اقبال خاطرنشان کرد: عده‌ای به علت برخوردهای احساسی و احتمالا مسایل شخصی باعث قربانی شدن افرادی شدند. مدافعان حقوق کودکان کجا هستند که برپایی نمایشگاه از ۱۴ کودک درحال بازی چنین ماجرایی را راه انداخته است.

وی در پایان با اشاره به بزرگ شدن ماجرا تاکید کرد: ما از تمام خانواده‌ها اجازه گرفته‌ایم که این نمایشگاه برگزار شود تا در کنارشان باشیم، به همین سادگی ولی می‌بینیم که شایعات بیش از حد معمول بزرگ شده‌اند، پس باید جایی جلوی آن‌ها گرفته شود. نباید این فرصت را بدهیم که هر کسی، هرچیزی که می‌خواهد حدس بزند.

پیش از این علی صوفی درباره نمایشگاه «پرنسس های کوره» گفته بود: در نمایشگاه «پرنسس های کوره» مجموعه‌ای از ۱۵ عکس پرتره رنگی از دخترانی را که در کوره‌های آجرپزی به همراه خانواده هایشان زندگی می کنند به نمایش گذاشته‌ام.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است