مصادیق محتوای مجرمانه در قانون افزایش یافت/ سختگیری درباره مصادیق ابتذال | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱

مصادیق محتوای مجرمانه در قانون افزایش یافت/ سختگیری درباره مصادیق ابتذال

یکصد و بیست دومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست دادستان کل کشور و با حضور دبیر کارگروه و دیگر اعضا برگزار شد.

به گزارش صبا، یکصد و بیست دومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رییس کارگروه و با حضور جواد بابایی دبیر کارگروه و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور تمامی اعضای کارگروه برگزار شد موضوعات ذیل با تصویب اعضا به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شد:

مصادیق مجرمانه مرتبط با محتوایی که تحریک ترغیب یا دعوت به ارتکاب جرم می‌کند (سایر جرایم):

بند (و-۱۱): ارایه هرگونه تبلیغ و آگهی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و غیرمجاز.

بند (و-۱۲): هرگونه خرید و فروش، تبلیغ و تسهیل در دسترسی به سلاح‌های سرد موضوع تبصره ۱ ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) در فضای مجازی.

بند (و-۱۳): خرید و فروش هرگونه طلا، جواهر و مصنوعات مربوط در فضای مجازی، خارج از ضوابط تعیین شده در آیین نامه ضوابط خاص رسته شغلی سامانه معاملات آنلاین طلای آب شده و مصنوعات طلا، جواهر و نقره.

مصادیق مجرمانه علیه اطفال و نوجوانان:

بند (ل-۵): در دسترس قرار دادن و یا ارایه محتوای مستهجن و مبتذل به کودکان و نوجوانان (موضوع بند ۶ ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان)

این جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاداسلامی، نماینده رییس سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده رییس سازمان صدا و سیما و نماینده فرمانده نیروی انتظامی و ۲ تن از نمایندگان مجلس که عضو کارگروه هستند برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است