«زندگی دیگران» در ۴ کشور ضبط شد/ تاثیر سبک زندگی بر پیشرفت کشورها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
علی خسروی در گفتگو با صبا:

«زندگی دیگران» در ۴ کشور ضبط شد/ تاثیر سبک زندگی بر پیشرفت کشورها

به گفته کارگردان مجموعه مستند «زندگی دیگران»، این اثر با محوریت تاثیر سبک زندگی اقتصادی مردم اروپا در پیشرفت کشورشان ساخته شده است.

علی خسروی که آخرین اثر او با عنوان مستند «زندگی دیگران» مراحل آخر را برای نمایش و اکران می‌گذراد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این اثر توضیح داد: مستند «زندگی دیگران» یک اثر چهار قسمتی است که درباره سبک زندگی اقتصادی با تاکید بر چهار کلمه صرفه‌جویی، ساده‌زیستی، نظم اقتصادی و تلاش ساخته و در چهار کشور آلمان، بلژیک، هلند و فرانسه فیلمبرداری شده‌‌است.

این هنرمند درباره روند و زمینه ساخت این مستند بیان کرد: همیشه برایم دغدغه بود که سبک زندگی اقتصادی مردم چه تاثیری در پیشرفت آن‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی دارد و در این زمینه تحقیقاتی را آغاز کردم و در همان زمان به هلند سفر کردم و این زمینه‌ای بود برای اتمام تحقیقات و ساخت یک مستند در چند کشور مختلف.

وی با اشاره به ایده ساخت این مستند ادامه داد: چیزی که در کشورهای اروپایی مشاهده می‌کردم تاثیر به کارگیری چهار کلمه صرفه‌جویی، ساده‌زیستی، نظم اقتصادی و تلاش در بهبود سبک زندگی‌شان بود و همچنین، آرامشی که در نتیجه این سبک زندگی در زمینه‌های مختلف زندگی اروپاییان وجود داشت. از آن جایی که این چهار کلمه در مفاهیم دینی ما هم بسیار تاکید شده‌است می‌خواستم این مساله بر سبک زندگی مردم خودمان هم تاثیر بگذارد.

خسروی درباره تاثیرگذاری «زندگی دیگران» بر مخاطب بیان کرد: ما سعی کردیم در این مجموعه چهار قسمتی، سبک زندگی هیچ کشوری را با ایران مقایسه نکنیم چراکه مسایل اقتصادی هر کشوری متفاوت است و ممکن بود مخاطب را دل‌زده کند. این مستند در اکران‌های خصوصی، به ویژه، از طرف‌ بانوان بسیار مورد توجه قرار گرفت و در آخر مخاطب را به این نتیجه می‌رساند که اگر سبک زندگی خود را تغییر دهد می‌تواند کشوری پیشرفته‌تر و با انسان‌هایی آرام‌تر داشته‌باشد.

این هنرمند در درباره نمایش عمومی این مستند اعلام کرد: اکران بستگی به زمان مراسم رونمایی دارد که وزارت امور خارجه  و سازمان فرهنگ و ارتباطات هم پیگیر آن هستند. بعد از مراسم رونمایی نیز پخش تلویزیونی آن آغاز خواهد شد.

وی در پایان درباره ساخت قسمت‌های دیگر این مجموعه مستند گفت: امیدواریم که بعد از کرونا بتوانیم قسمت‌های دیگری را هم به این مجموعه اضافه کنیم اما اگر این اتفاق نیفتد، همین چهار قسمت هم نتیجه خود را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است