زمستانه کتاب فرصتی برای کسانی است که از نمایشگاه مجازی کتاب خرید نکردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴

زمستانه کتاب فرصتی برای کسانی است که از نمایشگاه مجازی کتاب خرید نکردند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد می‌گوید در طرح زمستانه کتاب فرصتی به مصرف‌کنندگانی داده شده است که نتوانستند از نمایشگاه مجازی کتاب خود را تامین کنند.
به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، همایون امیرزاده رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) رویکرد دوطرفه دارد، اظهار کرد: در این طرح‌ها هم از مصرف‌کننده و هم از کتابفروشان و شبکه توزیع حمایت می‌شود که از سال‌های قبل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی در حوزه توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به آن توجه می‌شود.

وی افزود: طرح زمستانه کتاب که این روزها در حال برگزاری است به این دلیل متفاوت است که بعد از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حال اجرای آن هستیم. این نگرانی وجود داشت که بعد از نمایشگاه مجازی کتاب تهران بخشی از شبکه توزیع به ویژه کتابفروشان متضرر شوند، به همین علت این طرح به سرعت بعد از نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد.

امیرزاده گفت: با توجه به مشکلات و موانع اعتباری و اجرایی که در این زمینه وجود داشت اما با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح زمستانه کتاب در دستور کار قرار گرفت که به گمانم می‌تواند نوید‌بخش حمایت‌های بهتری در حوزه مصرف‌کنندگان کتاب و کتابفروشان باشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیام طرح زمستانه کتاب توضیح داد:‌ پیام خوبی که این طرح دارد این است که با وجود سیاست‌های کلان و راهبردی و فعالیت‌های بزرگی مثل برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب که از آن استقبال کردند اما وجود و فعالیت اقتصادی کتابفروشان به عنوان حلقه مهم ارتباط بین مولدان و مصرف‌کنندگان کتاب همواره مورد توجه و تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع کتابفروشان در این طرح می‌توانند فعالیت‌هایی را که در نمایشگاه مجازی کتاب آغاز شد ادامه و گسترش دهند همچنین در طرح زمستانه کتاب فرصتی به مصرف‌کنندگانی داده شده است که نتوانستند از نمایشگاه مجازی کتاب خود را تامین کنند.

امیرزاده همچنین در ادامه صحبت‌های خود گفت: برگزاری و اتصال فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه مجازی و طرح زمستانه کتاب و پس از آن طرح‌های فصلی دیگر و نمایشگاه مجازی نوعی اتصالات فرهنگی در کشور است به این معنا که پدیده کتاب و کتابخوانی همواره در ویترین قرار گیرد و به آن توجه شود.

به گفته وی، با چنین اقداماتی کتاب به سهولت از طریق کتابفروشان و شبکه توزیع در هر فصل و زمانی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و با این فعالیت‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تقویت نهاد کتابفروشی اقدام می‌کند؛ کتابفروشی‌هایی که اکنون به باشگاه‌های فرهنگی اجتماعی و پاتوق خوب و قابل اعتمادی برای مخاطبان کتاب تبدیل شده‌اند که از غربت نجات پیدا کرده‌اند.

امیرزاده در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این‌که کتابفروشی‌ها به بهانه‌های مختلف در طول سال به دفعات مورد مراجعه مردم قرار می‌گیرند، مطرح کرد: این امر از مزایای خوب و اتفاق کم‌نظیری است که شاهد آن هستیم و حتما در این فصل از حمایت‌ها نیز شاهد استقبال مردم و تقویت چرخه اقتصادی نشر کشور خواهیم بود.

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند آغاز و تا شانزدهم اسفند ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است