امیدوارم «پرو» در اکران آنلاین ‌دیده شود/ نمایش «کاغذپاره‌ها» پس از بهبود شرایط کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
بهزاد نعلبندی در گفتگو با صبا:

امیدوارم «پرو» در اکران آنلاین ‌دیده شود/ نمایش «کاغذپاره‌ها» پس از بهبود شرایط کرونا

بهزاد نعلبندی کارگردان «پرو» از اکران آنلاین این فیلم و اکران مستند «کاغذپاره‌ها» در سینما سخن گفت.

بهزاد نعلبندی کارگردان فیلم سینمایی «پرو» که این روزها در سینماهای هنروتجربه روی پرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره زمان اکران این فیلم گفت: به من گفته بودند این فیلم اوایل اسفندماه در سایت هاشور اکران آنلاین می‌شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. فکر می‌کنم چون فیلم هنوز روی پرده و اکران حضوری آن به پایان نرسیده، علت این موضوع است.

وی درباره اکران آنلاین توضیح داد: اکران آنلاین فرصت بسیار خوبی است و اینگونه که مشخص است شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا متاسفانه بدتر خواهد شد و احتمال اینکه دوباره سینماها تعطیل شوند، بسیار زیاد است. اکران آنلاین در این شرایط می‌تواند به سینما و همه فیلم‌هایی که شانس اکران آنلاین را دارند، بسیار کمک کند. یکی از ویژگی‌های خوب سایت هاشور این است که تماشاگرانی که خارج از ایران هم هستند می‌توانند به این پلتفرم دسترسی داشته و فیلم‌ها را ببینند.

کارگردان «پرو» در پاسخ به این پرسش که نگران قاچاق شدن فیلم خود در اکران آنلاین هست یا نه، عنوان کرد: کار ما دیگر از ترس گذشته است چراکه «پرو» جزو اولین فیلم‌هایی بود که درگیر کرونا و پس از گذشت چند روز از آغاز اکران، سینماها تعطیل شد. به این موضوع واقف هستیم که برگشت مالی نخواهیم داشت اما امیدواریم که در اکران آنلاین حداقل فیلم و تلاش عوامل دیده شود.

نعلبندی با تاکید بر اینکه فیلم‌های مستقل نسبت به سینمای بدنه ضرر و زیان کم‌تری می‌بینند، خاطرنشان کرد: خوبی «هنروتجربه» و فیلم‌های مستقل این است که چون سرمایه کم‌تری نسبت به سینمای بدنه دارد، ضرر و زیان آن کم‌تر است البته همین که تماشاگر کم‌تری هم فیلم‌های ما را می‌بیند شکست بزرگی برای هنرمند محسوب می‌شود.

کارگردان مستند «کاغذپاره‌ها» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اکران این مستند اظهار کرد: «هنروتجربه» برای اکران این مستند در نوروز با من تماس گرفت اما من قبول نکردم زیرا یکی از فیلم‌های من با نام «پرو» به دلیل شرایط کرونا شرایط اکران خوبی را پشت سر نگذاشت و نمی‌خواستم سرنوشت فیلم دیگرم نیز مانند «پرو» شود. در نهایت باید منتظر بمانیم تا شرایط بهبود یابد و بعد اکران «کاغذپاره‌ها» را آغاز کنیم. این فیلم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و الان زمان خوبی برای اکران آن نیست.

وی در پایان بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال است دورهم جمع نشده‌ایم و با دل خوش همدیگر را بغل نکرده‌ایم. یک سال است که سینمایی با حضور انبوده تماشاگر نرفته‌ایم اگرچه حضور تماشاگر بسیار مهم است. در این شرایط کاری هم نمی‌شود کرد و باید این دوره بگذرد و منتظر ماند تا شرایط به روزهای عادی بازگردد. از آنجاکه همیشه نباید جنبه‌های منفی را در نظر گرفت، من امیدوارم از این فرصت استفاده کنیم و به سراغ فیلم‌هایی که ندیدیم، کارهایی را که نکردیم، کتاب‌هایی که نخواندیم، برویم و روی پروژه‌های جدیدمان کار کنیم،

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است