آمادگی کارگردان برای ساخت فصل دوم سریال/ چهره‌های جدیدی را معرفی کردیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
در نشست خبری سریال «روزهای ابدی» مطرح شد؛

آمادگی کارگردان برای ساخت فصل دوم سریال/ چهره‌های جدیدی را معرفی کردیم

نشست خبری سریال «روزهای ابدی» امروز 10 اسفندماه با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و تعدادی از بازیگران برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، جواد شمقدری کارگردان، محسن علی اکبری تهیه‌کننده و تعدادی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «روزهای ابدی» امروز ۱۰ اسفندماه با حضور در واحد ۱۶۲ روابط عمومی صداوسیما پای صحبت‌های مخاطبان این سریال نشستند و پس‌ از آن در نشست خبری، از این سریال گفتند.

محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در این نشست خبری با بیان این‌که در حدود یک‌ساعتی که این عوامل در واحد ۱۶۲ حضور داشتند پاسخگوی ۲۴۶ تماس بودند، گفت: بر اساس آمار مرکز تحقیقات صداوسیما، این سریال بیش از ۲۴ درصد مخاطب داشت.

وی با بیان اینکه امیدوار است سریال‌سازی جواد شمقدری و محسن علی‌اکبری ادامه‌دار باشد، عنوان کرد: سریال «روزهای ابدی» توانست بازیگرانی را معرفی کند که تا پیش‌ از این کم‌تر دیده و شناخته شده بودند.

تعدد لوکیشن از ویژگی‌های سریال «روزهای ابدی»

جواد شمقدری کارگردان «روزهای ابدی» در این نشست تعدد لوکیشن را از ویژگی‌های این سریال برشمرد و اظهار کرد: این پروژه بیش از ۴۵۰ بازیگر داشت که بیش از ۱۵۰ نفر از آنان بازیگر حرفه‌ای بودند. استفاده از این تعداد بازیگر، فیلمبرداری در تعداد زیادی لوکیشن و در همین حال پرداختن به موضوعی که مربوط به تاریخ معاصر است، این پروژه را به کاری سخت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این سریال حدود سه سال به طول انجامید، افزود: ۴۶۰ جلسه فیلمبرداری داشتیم اما با وجود مشکلات مالی به لطف خدا این کار به سرانجام رسید.

شمقدری درباره ادامه‌دار بودن این سریال تاکید کرد: من آمادگی دارم که فصل بعدی این سریال را بسازم اما ساخته‌شدن آن به نظر تصمیم‌ دوستان در صداوسیما دارد.

علاقه مردم به دانستن اتفاقات پس از انقلاب

احمد نجفی بازیگر پیشکسوت که در «روزهای ابدی» ایفای نقش کرد، در این نشست خبری این مجموعه تلویزیونی را سبب‌ساز ارتقای اطلاعات و آگاهی مردم خواند و گفت: بسیاری از مردم مشتاق هستند که بدانند در سال‌های پس از وقوع انقلاب چه روی داده است. زمانی که یک سریال به نشر آگاهی می‌پردازد، دانش و آگاهی مردم ما را ارتقا می‌دهد پس سرمایه‌گذاری در این سریال‌ها می‌تواند سودمند باشد.

وی با بیان اینکه این سریال توانست نفوذ و نفوذی در انقلاب را به مردم بشناساند، خاطرنشان کرد: اگر چنین سریال‌هایی بیشتر ساخته می‌شد، شاید زودتر جلوی نفوذی‌ها گرفته و یا تعداد کسانی که جذب نفوذی‌ها می‌شدند، کم‌تر می‌شد.

لزوم آشنایی مردم با دوران بعد از انقلاب

رحیم نوروزی دیگر بازیگر این سریال نیز در سخنانی عنوان کرد: این سریال از سه ویژگی که کاملا جنس متفاوتی نسبت به هم دارند، برخوردار بود. پژوهش، قصه‌گویی و فیلمسازی. بازخوردهایی که امروز داشتم برایم جالب و جذاب بود.

وی در ادامه به لزوم آشنایی مردم با دوران بعد از انقلاب اشاره و بیان کرد: عده‌ای از جمله خودم من آن دوران را ندیده‌ایم. من آن زمان نوجوان بودم و شناخت دقیقی از آن دوران نداشتم اما از این دست‌ کارها می‌تواند به شناخت آن روزگار کمک کند.

امین اسکندریان دیگر بازیگر «روزهای ابدی» هم این مجموعه را کاری سخت از نظر روحی و جسمی توصیف کرد که با مدیریتی خوب به انجام رسید.

کیمیا اکرمی هم با بیان اینکه کاراکتری که بازی کرده با خودش متفاوت بوده است اما بازخوردها نشان می‌دهد که توانسته از عهده نقش خود برآید، تصریح کرد: تجربه کار تئاتر را داشتم و امیدوارم پس‌ از این نقش‌های متفاوتی را بتوانم بازی کنم. بازخوردهایی که گرفتم نشان می‌دهد در مجموع توانسته‌ام نقش محبوبه را باورپذیر از کار دربیاورم.

پر کردن نقاط خالی تاریخ

در ادامه این نشست، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده روزهای ابدی با اشاره به گفتگوی مستقیمش با مخاطبان اظهار کرد: امیدواریم تولید این قبیل سریال‌ها ادامه یابد تا نقاط خالی تاریخ را با آثار نمایشی پر کنیم و نیاز مردم تشنه به اطلاعات موثق، از طریق منابع داخلی برطرف شود.

وی مدیریت جوان در صداوسیما را عامل تسهیل‌گر در پیشبرد پروژه «روزهای ابدی» دانست و گفت: تیم مدیریتی که در تلویزیون فعال است، هرچقدر جوان باشد، پرانرژی‌تر است و هنرمندان را بهتر درک می‌کند.

علی‌اکبری دریافتی بابت ساخت هر قسمت از این سریال را ۶۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و توضیح داد: درحالی‌که فیلم سینمایی با بودجه کم این روزها با هزینه‌ای کم‌تر از چهار میلیارد تومان ساخته نمی‌شود اما اگر هر سه قسمت این سریال را به ‌اندازه یک فیلم سینمایی حساب کنیم، باز ما با حدود ۲ میلیارد تومان، کاری سینمایی ساخته‌ایم.

وی تولید این مجموعه تلویزیونی را دغدغه ارزشی دانست و عنوان کرد: اگر قرار باشد کار ارزشمندی تولید نکنم، ترجیح می‌دهم بیکار باشم.

این تهیه‌کننده معرفی چهره‌ها و نیروهای جدید در عرصه نمایشی را وظیفه نسل قبلی دانست و خاطرنشان کرد: در این سریال ترکیب خوبی را از بازیگران خارجی، پیشکسوت و جدید داشتیم و در عین حال از بازیگران تئاتری نیز چهره‌های جدیدی را به عرصه بازیگری تلویزیون معرفی کردیم.

گریم بازیگران در برخی از سکانس‌ها خطا داشت

در ادامه این نشست، شمقدری در جواب به سوالی انتقادی درباره گریم‌ بازیگران گفت: گریم بازیگران در برخی از سکانس ها خطا داشت البته این درصدش بسیار کم بود و البته مخاطبان و منتقدان حق دارند کاری بی‌نقص ببینند.

وی در جواب به سوال دیگری درباره مقایسه روزهای ابدی با فیلم هالیوودی «آرگو» تصریح کرد: چند سکانس در این سریال، به ادعای مطرح‌شده در «آرگو» پاسخ داد اما قرار نبود به روایت آمریکایی‌ها بپردازیم. همین‌که در این سریال به‌صورت اقناع‌کننده نشان داده شد چرا دانشجویان تصمیم به تسخیر لانه جاسوسی گرفتند، کفایت می‌کند. برخی واکنش‌های تند منفی، به‌ویژه از سوی کسانی که خارج از مرزها نشسته‌اند و از حرکت انقلاب دلخور هستند، نشان می‌دهد کار موفق بوده است.

کارگردان «روزهای ابدی» همچنین در پاسخ به پرسش دیگری که چقدر از دانش فنی استفاده از پرده سبز در این سریال بومی‌ بوده است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد این کار ایرانی بود و بیش از ۱۵۰ نیروی جوان این جلوه‌های رایانه‌ای را خلق کردند.

شمقدری در پایان درباره اینکه آیا امکان آن وجود نداشت تا از تعداد قسمت‌های روزهای ابدی کاسته شود، خاطرنشان کرد: شاید می‌شد بخش‌هایی مثل حوادث کردستان را در سریال نداشته باشیم اما با توجه به اسنادی که از لانه جاسوسی مبنی بر تلاش آمریکا برای تجزیه ایران به‌دست‌آمده بود، حیف بود که به این مباحث نپردازیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است