«شوتبال» نوروزی به زودی ضبط می‌شود/ شبیه «ماه عسل» نیستیم

مقداد مومن نژاد یکی از تهیه کنندگان مسابقه «شوتبال» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا در پاسخ به این پرسش که این مسابقه در ایام نوروز هم روی آنتن خواهد رفت یا نه، اظهار کرد: قرار است 14 قسمت ویژه نوروز تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضبط 14 قسمت نوروزی از هفته جدید آغاز خواهد شد، اظهار کرد: دکور این مسابقه قرار است حال و هوای نوروزی به خود بگیرد برای همین ضبط این مسابقه کمی با تاخیر انجام می شود. همچنین لازم است بگویم که «شوتبال» در ایام نوروز هر شب ساعت 21 از شبکه نسیم روی آنتن می رود.

یکی از تهیه کنندگان «شوتبال» با اشاره به اینکه در ایام عید این مسابقه میزبان ورزشکاران و هنرمندان است، اظهار کرد: 2 چهره ورزشی به همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده شان به این مسابقه دعوت می شوند و در حقیقت در هر قسمت از مسابقه 2 گروه 2 نفره که در مجموع 4 نفر هستند به رقابت با یکدیگر می پردازند.

مومن نژاد با اشاره به اینکه «شوتبال» در ایام عید بیشتر برای مخاطبان فضای سرگرم کننده دارد تا مسابقه، خاطرنشان کرد: رقابت های سنگین که در مسابقه های روتین ما وجود دارد، در ایام عید نداریم و تنها با طراحی مسابقه های سبک و سرگرم کننده فضای شادی را برای مخاطبان رقم می زنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 46 قسمت از فصل جدید این مسابقه پخش شده است، عنوات کرد: 29 اسفند فینال آقایان روی آنتن می رود و از 30 اسفند تا 13 فروردین «شوتبال» ویژه عید نوروز 1400 پخش می شود.

به گفته یکی از تهیه کنندگان «شوتبال»، رقابت اصلی این مسابقه در ایام عید 1400 بین آقایان خواهد بود.

مومن نژاد با بیان اینکه «شوتبال» همچنان بدون تماشاگر ضبط می شود، گفت: همچنان شرایط خطرناک است و نمی توانیم این ریسک را بپذیریم که میزبان دوستان به عنوان تماشاگر در استودیو باشیم چراکه در تیم ما عده زیادی یعنی نزدیک به 100 نفر مشغول کار هستند. لازم است بگویم پروتکل های بهداشتی به جد رعایت می شود و دوستان تدارکات استودیو و بازی ها را دائما ضدعفونی می کنند.

وی در ادامه گفتگو درباره انتقادهای وارده به این مسابقه که عده ای آن را به واسطه پرداختن به زندگی شخصی افراد شبیه برنامه «ماه عسل» ساخته احسان علیخانی دانسته اند، مطرح کرد: برخی به واسطه حضور محمد پیوندی کارگردان هنری این مسابقه که در تیم برنامه سازی «ماه عسل» نیز بوده است این حرف را می زنند اما اینکه در فصای رسانه هر اتفاقی رخ بدهد عده ای می گوید فلان برنامه هم شبیه ماه عسل است، درست نیست.

یکی از تهیه کنندگان «شوتبال» ادامه داد: ما برای پرداختن به زندگی شرکت کنندگان مسابقه که هرکدام وزنه ای برای ورزش کشور هستند، ساعت ها آسیب شناسی کردیم و بعد درباره زندگی خانوادگی و اجتماعی آن ها سوال کردیم. شوتبال اگر بخواهد صرفا به صورت یک مسابقه پخش شود در مجموع 30 تا 35 دقیقه بیشتر زمان نمی برد اما زمانی که ببیننده مسابقه را نگاه می کند از ابتدا تا انتها فقط مسابقه نمی بیند بلکه با زندگی افراد شرکت کننده نیز آشنا که خود این موضوع باعث می شود ببینده مسابقه را با اشتیاق تا پایان دنبال کند چراکه می خواهد بداند برنده اصلی کدام گروه است.

مومن نژاد تاکید کرد: اینکه برخی از شرکت کنندگان زمانی که از زندگی خصوصی خود برای ما و مخاطبان تعریف کردند، به گریه افتادند، دلیل نمی شود که عده ای بگویند هر کس در هر برنامه ای گریه کند، از «ماه عسل» کپی کرده است.

وی افزود: شبکه نسیم از ما خواسته است صرفا یک مسابقه ورزشی نسازیم بلکه سوژه های اجتماعی در کنار سوژه های ورزشی قرار دهیم. حال که مدت هاست از پخش این مسابقه می‌گذرد، متوجه می شویم که خواسته شبکه درست بوده است. ما میزبان کسانی در این مسابقه بودیم که تاکنون به تلویزیون نیامده و دیده نشده بودند.

یکی از تهیه کنندگان «شوتبال» با اشاره به اینکه ما باید کاری کنیم که مردم قهرمان های ورزشی خود را بشناسند و با آن ها آشنا شوند، گفت: آشنا شدن با زندگی قهرمان های عرصه ورزش قطعا انگیزه ای برای کسانی که به ورزش علاقه دارند ایجاد می کند تا از آن ها الگو بگیرند و مسیر خود را در زندگی پیدا کنند.

به گفته مومن نژاد، اکثر قهرمانی هایی که «شوتبال» میزبان آن ها بوده است حال به عنوان مهمان به شبکه سه و ورزش دعوت می شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ رسانه تاکنون به این موضوع نپرداخته است که «شوتبال» میزبان 60 نفر از قهرمانان کشور در این مسابقه بوده است، اظهار کرد: مسابقه ما هم یکسری کارها را برای اولین بار انجام داد که بعدا دوستان دیگری از ایده های ما استفاده کردند اما کسی نگفت «شوتبال» برای اولین بار این کار را کرد یا رقابت بانوان در مسابقه را به نمایش گذاشت فقط زمانی که به قصه زندگی افراد پرداختیم، گفتند شبیه «ماه عسل» شده است.

یکی از تهیه کنندگان «شوتبال» در پایان با بیان اینکه یک برنامه ساز واقعی دلیلی ندارد که خود را به آب و آتش بزند تا برنامه اش دیده شود است، اظهار کرد: من برنامه ساز باید برنامه ام را روی آنتن نشان بدهم و معتقدم اگر کسی مسابقه را دوست داشت آن را دنبال می کند. ما مسابقه ای را تولید کرده ایم که بیننده با آن همراه و از برد و باخت شرکت کننده ناراحت می شود چراکه برایش مهم است چه کسی برنده می شود و چه کسی می بازد. این موضوع نشان می دهد ما به هدف خود رسیده ایم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/