شفاف‌سازی درباره نمایشگاه «پرنسس‌های کوره»/ مجوز خانواده‌ها را داشتیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵
در گفتگوی صبا با مدیر گالری کاما اتفاق افتاد؛

شفاف‌سازی درباره نمایشگاه «پرنسس‌های کوره»/ مجوز خانواده‌ها را داشتیم

مونا خوش‌اقبال درباره علت تعطیلی نمایشگاه «پرنسس‌های کوره» توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه عکس علی صوفی با عنوان «پرنسس‌های کوره» قرار بود هشتم اسفندماه در گالری کاما برپا شود و ۱۵ عکس پرتره از دخترانی را که به همراه مادران‌شان در کوره آجرپزی زندگی می‌کنند به نمایش بگذارد اما در پی برخی اعتراض ها، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی اعلام کرد که این گالری مجوز برپایی نمایشگاه مزبور را ندارد چراکه اداره کل هنرهای تجسمی از برگزاری آن بی‌اطلاع بوده و عکس‌های به نمایش گذاشته شده در آن از کودکان کار نیست.

اما مونا خوش‌اقبال مدیر گالری کاما در گفتگو با صبا در این باره توضیح داد: مجوز نمایشگاه‌های گالری به صورت تک تک گرفته نمی‌شود بلکه ما باید هر هفته لیست نمایشگاه‌های موجود را به اداره کل هنرهای تجسمی اعلام کنیم ولی باتوجه به شرایط کرونا و سیستمی نبودن این موضوع، اینکه هر هفته به صورت حضوری در محل حضور داشته باشیم برای‌مان سخت شده است.

وی درباره رضایت خانواده این کودکان تاکید کرد: این بچه‌ها کودکان کار نیستند و رضایت‌نامه خود را مبنی بر انتشار تصاویر اعلام کرده‌اند. ۴۰ خانواده اعلام کرده‌اند که این نمایشگاه با کمال میل برگزار شود و برگزاری آن طبق سلیقه آن‌ها بوده است و هیچ ممانعتی برای آن ندارند.

خوش‌اقبال در پایان بیان کرد: علی صوفی هشت سال است که با این بچه‌ها زندگی می‌کند و وقتی نزد آن‌ها می‌رود همه دورش جمع می‌شوند. او از بازی‌های کودکانه آن‌ها وقتی که لباس مادرشان را به تن داشتند عکس گرفته و این عکس‌ها هیچ جایی دیده نشده‌اند. تنها کاری که ما کرده‌ایم این است که این بچه‌ها را به حامی بزرگی وصل کرده‌ایم که تا آخرین زمان تحصیل، هزینه‌شان را پرداخت می‌کند و حتی عکس‌ها هم سه هفته پیش توسط همان حامی خریداری شده است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است