چالش فیلیمو و شیوه جدید تبلیغاتی‌اش/ تعرض به کرامت انسانی یا تجربه‌ای نو؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
صبا گزارش می‌دهد؛

چالش فیلیمو و شیوه جدید تبلیغاتی‌اش/ تعرض به کرامت انسانی یا تجربه‌ای نو؟

شیوه جدید تبلیغاتی فیلیمو که این روزها در سطح شهر دیده می‌شود با واکنش‌های مختلفی روبه رو شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در روزهای اخیر انتشار تصاویری مربوط به تبلیغات محیطی آثاری که به صورت انحصاری از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شوند با واکنش‌های بسیاری که بیشتر منفی هم بوده روبه رو شده است.

اگر در ابتدا بخواهیم واژه تبلیغات را تعریف کنیم بهتر است به ریشه آن رجوع کنیم. در حقیقت تبلیغات ریشه در ابلاغ یک پیام دارد و به معنای ارتباط با مشتری برای بیان یک پیام درباره خدمت یا محصول است. از آنجاکه تبلیغات یک تلاش تجاری بسیار بزرگ است و نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط با مشتریان دارد، باید اجزای آن را بشناسیم و بر اساس آن پیش برویم. اگر جز به جز تبلیغات را طی کنیم، در نهایت به مرحله نهایی تبلیغات یعنی اجرایی کردن تبلیغات بر اساس ایده نهایی تبلیغاتی می‌رسیم. شیوه اجرایی تبلیغات بسیار مهم است چراکه تبلیغات در کنار مزایای بسیار، معایبی نیز دارد که مهمترین آن این است که اگرچه می‌تواند موجب جذب مشتری شود اما تضمینی برای ماندن او به صاحب تبلیغ نمی‌دهد.

حال با این توضیحات به سراغ موضوع اصلی این گزارش یعنی شیوه جدید تبلیغاتی فیلیمو که این روزها بیشتر از واکنش مثبت با واکنش‌های منفی روبه رو بوده است، بازمی‌گردیم.

روش جدید پلتفرم فیلیمو که این روزها چند سریال‌ اختصاصی را در حال پخش و همچنین در آستانه پخش دارد و تلاش می‌کند با انواع تبلیغات از تبلیغ در فضای مجازی گرفته تا تبلیغ در سطح شهر مخاطبان را جذب و از رسانه رقیب خود یعنی نماوا جا نماند، این است که عده‌ای از افراد تابلوی فیلیمو رو بر دوش خود حمل می‌کنند تا آثار فیلیمو را در سطح شهر تبلیغ کنند.

در اظهارنظرهای مختلف آمده است که این کار به معنای افول انسانیت است و در شرایط کرونا فرستادن افراد در سطح شهر کار معقولی نیست. همچنین سنگینی این تابلوها یکی دیگر از مواردی است که به آن اشاره شده بود.

اگرچه اینگونه تبلیغات به زعم عده‌ای درست نیست اما یک سوی دیگر قضیه این است که عده‌ای از جوانان از این راه درآمدی کسب می‌کنند. همچنین طی پیگیری های ما اعلام شد تابلوها وزن سنگینی نداشته باشند تا فرد حمل کننده را دچار آسیب کند.

دلیل این شیوه از تبلیغات که حداقل در ایران برای اولین بار از سوی فیلیمو به کار گرفته شده است، هنوز مشخص نیست و شاید این پلتفرم در حال آزمون و خطا روی این شیوه تبلیغاتی باشد اما این نکته را فراموش نکنیم که شیوه های جدید تبلیغاتی با مخالفت‌هایی هم روبه رو می‌شوند و تا زمانی که جای خود را در میان دیگر روش‌ها باز کنند، زمان می‌برد.

البته یادمان نرود که راه تبلیغات تلویزیون به عنوان بزرگترین رسانه کشور، بر پلتفرم ها و محصولاتشان بسته است و همین امر باعث می شود شیوه های مختلف و بعضا مور انتقاد هم تجربه شود.

درنهایت لازم به تاکید است که نه تنها این پلتفرم بلکه همه کسانی که قصد تبلیغات خدمت یا محصول خود را دارند بهترست به جای انتخاب آسان‌ترین راه، به دنبال کشف روش‌های جدیدی برای تبلیغات باشند و از کسانی که در این زمینه تخصص کافی دارند، استفاده کنند تا علاوه بر جذب مشتری بتوانند مخاطب را حفظ کنند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است