بچه‌ها با ماجراهای آقای خرمالو همراه می شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷

بچه‌ها با ماجراهای آقای خرمالو همراه می شوند

مجموعه داستان «آقای خرمالو» نوشته شهرام شفیعی با رویکرد طنزآمیز کودکان را با مهارت های روزمره آشنا می کند.

به گزارش خبرگزاری صبا، شهرام شفیعی طنزنویس در مجموعه­ «آقای خرمالو» تلاش کرده است تا اثرش از جنبه سرگرمی صرف فاصله بگیرد و بتواند مخاطبان را با قابلیت و مهارتی مهم و روزمره آشنا ­کند که آن تشخیص جنبه­ های طنز­آمیز اتفاقات، به خصوص وقایعی است که در نگاه اول اعصاب­ خرد­کن به نظر می­ رسند. هنری که می­ تواند کمک بزرگی به بچه­ ها برساند و تمرینی برای شکرگزاری و قانع بودن شود.

در جلد دوم مجموعه­ کمیک استریپ «آقای خرمالو» داستان ­ها بر مدار عادات ناپسند قرار گرفته­ اند و مخاطب می­ تواند رگه­ هایی از واقعیت را در تک تک ماجراها پیدا کند. مثلاً درخواست ویزیت و مشاوره­ رایگان از پزشکان در مهمانی­ ها که نویسنده با زیرکی، زشتی چنین رفتاری را به تصویر ­کشیده است.

«عروسی» هم مجموعه­ ای خنده­ دار از رسوم رایج در جشن­ ها را در خود جا داده است.خانواده­ آقای خرمالو اشتباهی به جشن دیگری می­ روند و اصرارشان به ماندن­ در کنار تعارف­ های صاحبان مجلس، حوادث بامزه­ ای را رقم می­ زند که از تخیل نویسنده نشات گرفته است.

مضمون اصلی داستان «پایت را بیاور بالا» انتقام است و عنوان اثر از توصیه­ روانشناسانه­ اسب قهوه ­ای کم­رنگ گرفته شده که البته بر­خلاف  هدف او به جای آرام­ کردن، به عصبانی­ تر شدن قهرمان انجامیده و سلسه وقایع خنده­ داری را ایجاد کرده است. ماجرا از باغچه­ منزل شروع شده و در اتاق خواب، سالن سینما، دریاچه، بیمارستان، خانه و سرانجام زندان ادامه پیدا می­ کند.

و اما داستان «هواپیما» که با همه چیز سر شوخی دارد، در محیط و شرایط مورد علاقه­ بیشتر بچه­ ها می­ گذرد. خانواده­ آقای خرمالو راهی سفر هستند. علاقه­ شدید قهرمان  به غذا خوردن در هواپیما و دستورات عجیب و غریبش به مهماندارها و نحوه­ غذا خوردن افراد دستمایه­ هایی را برای خنده فراهم می­ آورند. حتی باز نشدن در بسته­ سس هم موقعیتی طنزآمیز می­ سازد که البته پیامدهای امنیتی دارد.

سرگرم کردن و خنداندن کودکان برای «سفیر لبخند بچه­ ها» کاری ساده است که با آموزش غیرمستقیم مهارت­ های متعددی همراه شده است.

جلد دوم ماجراهای آقای خرمالو که مناسب کودکان هشت تا یازده سال است، در ۲۸ صفحه خشتی با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است