«رود زنده هنر» مجموعه سه دهه فعالیت هنری من است/ در بند فروش آثار نیستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۲
نوشین نفیسی در گفتگو با صبا:

«رود زنده هنر» مجموعه سه دهه فعالیت هنری من است/ در بند فروش آثار نیستم

نوشین نفیسی درباره نمایشگاه «رود زنده هنر» و وضعیت حوزه هنرهای تجسمی و نمایشگاه های خارج از تهران نکاتی را بیان کرد.

نوشین نفیسی هنرمند شاخه های مختلف تجسمی در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره نمایشگاه «رود زنده هنر» که از ۳۰ بهمن تا ۲۷ فروردین در موزه هنرهای معاصر اصفهان درحال برگزاری است، گفت: این یک نمایشگاه مرور بر آثار است و تقریبا حدود سه دهه کار حرفه‌ای من را دربرمی‌گیرد و شامل نقاشی، چیدمان و ویدیوآرت است. ساختار نمایشگاه بدین شکل است که از مدیاهای مختلفی در این نمایشگاه استفاده شده است مثلا یک‌سری دیجیتال بوک، کارهایی که در دفترچه‌هایی انجام شده و توسط کامپیوتر ورق می‌خورند، دارم.

وی افزود: خوشحالم که نمایشگاه من بخشی از مجموعه «رود زنده هنر» است که به همت موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد و من پنجمین هنرمند این مجموعه هستم. خیلی خوشحالم از اینکه در این پروژه شرکت دارم‌ چون فضای بزرگ‌ موزه باعث می‌شود تمام کارها در کنار هم دیده شوند. جنبه‌ دیگری که نمایشگاه داشت اینکه بسیاری از مخاطبان که نمایشگاه‌های مرا دنبال می‌کردند، حالا که همه آثار را یک‌جا می‌بینند احساس متفاوتی دارند. مثل اینکه ریسمانی که همه آثار را به هم‌ متصل می‌کند پیدا می‌کنند و برای آن‌ها و من جالب است.

این هنرمند درباره استقبال مخاطبان از این نمایشگاه بیان کرد: با توجه به شرایط ویروس کرونا و اینکه ما افتتاحیه رسمی نداشتیم و حتی صندلی هم برای صحبت کردن نچیده بودند، از استقبال و بازدید مخاطبان راضی هستم. البته مکان موزه هنرهای معاصر اصفهان بزرگ و دارای فضای باز هم هست.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تاثیر برگزاری نمایشگاه بر حال و هوای حوزه هنرهای تجسمی تصریح کرد: در اصفهان گالری‌ها کم‌ و بیش باز بودند و من خودم یک نمایشگاه انفرادی و یک‌ نمایشگاه گروهی برگزار کردم. در زمان تعطیلی‌ها ارتباط هنرمندان تجسمی باهم‌ کم‌تر می‌شود و در نتیجه وقتی نمایشگاهی برگزار می‌شود، برای بازدید از آن مشتاق‌اند و شور و حال خوبی وجود دارد. با توجه به شرایط حال حاضر باید برنامه‌های مثل جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار می شدند تا زندگی جریان داشته باشد.

او درباره تاثیر کرونا بر حوزه هنرهای تجسمی عنوان کرد: کلا در زندگی هنری هیچ‌وقت در بند فروش آثار نبودم. الان هم ‌با توجه به شرایط و اینکه پیش‌تر نمایشگاه انفرادی هم‌ برگزار کردم، هیچ فروشی حاصل نشد و فکر می‌کنم این کاهش فروش آثار هنری را دیگر هنرمندان هم احساس کرده باشند.

نفیسی در پایان خاطرنشان کرد: از موزه هنرهای معاصر اصفهان‌ تشکر می‌کنم و این‌طور کارها و پروژه‌ها باید در شهرهای غیر از تهران بیشتر انجام شوند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000